Bursa Construcțiilor Investiții Piața Imobiliară Prețuri Amenajări Proiecte Locuinte
 arhivă reviste:     Autorizații   Certificate   Licitații      Newsletter     Abonează-te   LogIn Abonați   Despre noi 
 arhivă articole:    
 Prima Pagină
 Ştirile Zilei
 Locuinţe
 Piaţa Imobiliară
 Proiecte
 Amenajări
 Smart City
 Materiale
 Preţuri
 Finanţare
 Investiţii
 Perspective
 Consilier
 Legea
 Companii
 Internaţional
Reviste
Bursa Construcțiilor numărul 3 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 2 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 1 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 8 / 2018
Finantare
RECLAMĂ LIPSA DE INTERES A GUVERNULUI PENTRU AUTOSTRADA IAȘI-TG. MUREȘ
Asociațiile militante pentru construcția A8 au tras un semnal de alarmă la Bruxelles
13.07.2018
Alte articole din secțiune
  • 914 proiecte, de 1,5 miliarde euro - depuse la ADR Vest  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Strategia pentru dezvoltare durabilă a județului Argeș va fi elaborată din 2020  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Subvenții de la stat pentru prosumatori   Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Licitații  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • "Finanțările din fonduri europene nu pot rezolva toate problemele Regiunii Sud Muntenia"  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Câștigătorii licitațiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice   Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Evoluția programului Prima Casă depinde de strategia statului  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Câștigătorii licitațiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Problema infrastructurii din Moldova, pe agenda CSAT
  • Licitații  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Licitații  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Licitații  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • Câștigătorii licitațiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice
  • LICITAȚII  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  • LICITAȚII  Necesita Abonament Abonament STANDARD
  •       Societatea civilă din Iași îndeamnă statul să nu mai amâne depunerea cererii de finanțare pentru A8
          Ionel Apostol, "Împreună pentru A8": "Trebuie să dispară pentru totdeauna lozincile potrivit cărora UE nu vrea să ne dea bani"
         
         Reprezentanții asociațiilor "Îm­preună pentru A8" și "Moldova vrea autostrăzi" s-au deplasat, luna trecută, la Bruxelles, ca să ceară sprijin la Comisia Europeană și la Parlamentul European pentru demersul lor legat de dezvoltarea Moldovei, respectiv de construcția autostrăzii Iași - Tg. Mureș (A8), în condițiile în care bani europeni există, dar nu îi putem accesa pentru că Guvernul nu a depus la Executivul comunitar proiectul în cauză.
         Cei prezenți la Bruxelles au întins bannere în fața instituțiilor europene, după ce, în urmă cu numai câteva săptămâni, au fost primiți cu ostilitate de autoritățile de la București, când au venit să-și susțină cauza: construcția A8.
         Unul dintre membrii delegației, Cătălin Urtoi, reprezentant al asociației "Împreună pentru A8", susține că deplasarea la Bruxelles a în­cercat să transmită un mesaj foarte clar către guvernanții de la București: "Moldova vrea echitate, Moldova vrea autostradă" și că "Româ­nia este sabotată de propriul guvern".
         Domnul Urtoi a declarat, pe pagina sa de Facebook, după întâlnirea cu reprezentanții Comisiei de transporturi din Parlamentul European și ai Comisiei Europene:
         "România poate accesa fonduri europene până în 2020 pentru autostrăzi, inclusiv pentru A8! Autostrada A8 este prioritate pentru accesarea acestor fonduri, fiind pe culoarul principal de transport european TEN-T CORE NETWORK. Comisia Europeană finanțează inclusiv studiile de fezabilitate pentru A8, cu un procent de maximum 85% din valoare, până în 2020. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) împreună cu Ministerul Transporturilor trebuie să completeze o cerere de finanțare pentru studiile de fezabilitate. Fără aceste studii nu se poate trece la etapa construcției autostrăzii, tot cu fonduri europene din exercițiul financiar 2021- 2027. Dacă această cerere nu se completează și nu se depune în următoarele luni, ținând cont de perioada de implementare de aproximativ doi ani și jumătate, România și în special regiunea Moldova va pierde finanțarea europeană pentru proiectul A8. Europa ne roagă să luăm bani!"
         Domnul Urtoi a precizat că CNAIR, împreună cu Ministerul Transporturilor, prin Guvernul României, sunt instituțiile care pot cere oficial finanțare europeană pentru A8 și este foarte clar că Bucureștiul "nu dorește această finanțare, în condițiile în care la Bruxelles sunt bani și România nu face nimic în acest sens".
         La rândul său, Ionel Apostol, membru al asociației "Împreună pentru A8", ne-a declarat: "Demersul nostru a fost un exercițiu extraordinar din partea societății civile din Iași, aș putea spune că a fost un pionierat al acestei societăți care s-a deplasat la Bruxelles ca să promoveze un proiect economic. Acolo ne-am întâlnit cu doamna Corina Crețu, comisar european pentru Politică Regională, cu doamna Karima Delli, care conduce comisia de transporturi din Parlamentul European, și cu eurodeputații ro­mâni Siegfried Mureșan, Cătălin Ivan, Marian-Jean Marinescu, Claudia Țapardel. Am fost invitați în Comisia de transporturi, unde am fost prezentați de doamna Delli și am participat la lucrări, după care am lăsat un document ce cuprinde problemele noastre. Am cerut sprijin atât celor din Executivul european, cât și din Legislativ. Doamna Corina Crețu s-a arătat foarte des­chisă și a afirmat, din nou, că există bani europeni, mai sunt patru miliarde de euro în Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), pentru exercițiul financiar 2014-2020, care pot fi atrași și folosiți pentru studiile de fezabilitate, numai dacă statul român va face o cerere de finanțare, prin CNAIR. Dar, se pare că cei de la CNAIR nu au chef de treabă".
         Reprezentantul asociației "Împreună pentru A8" a adăugat că, în urma vizitei la Bruxelles, cei care militează pentru construcția A8 au purtat discuții cu CNAIR, pu­nându-le în vedere oficialilor companiei naționale să transmită mai departe, către directorul general al CNAIR și ministrul Transporturilor, că dacă nu va fi depusă până cel târziu în martie 2019 cererea de finanțare pentru studiul de fezabilitate pentru A8, se vor pierde banii și nu va putea fi solicitată finanțarea pentru execuție. "Fără studiu de fezabilitate nu poți să faci un proiect și nu te poți prezenta la UE pentru finanțare", a subliniat dom­nul Apostol.
         Ionel Apostol ne-a mai declarat: "Trebuie să dispară pentru totdeauna lozincile potrivit cărora UE nu vrea să ne dea bani, «ne pune bețe în roate» etc. Nu este absolut nimic adevărat, ține doar de profesionalismul nostru, de viteza noastră de reacție la nou, de politicienii din România, care trebuie să se apuce de treabă pentru că și așa suntem în urmă cu zeci de ani față de ce­lelalte state ale UE".
         Ionel Apostol a menționat că i-a adresat doamnei Corina Crețu, care este și membru PSD, să trans­mită autorităților de la București și celor de la CNAIR "cum stau lucrurile" și "să se apuce de treabă, să trimită proiecte, cereri de finanțare". Domnia sa a concluzionat: "Până în prezent, pentru Moldova nu a apărut nicio cerere de finanțare a unui obiectiv economic. Asta e strigător la cer. Nu știm ce să credem, dacă este rea-intenție sau prostie. Cred că sunt amândouă".
         În luna iunie, și comisarul european pentru Politică Regională Corina Crețu a declarat, la Bruxelles, că "așteaptă cu nerăbdare să se semneze finanțarea pentru autostrada Iași-Tg Mureș, însă Guvernul nu a depus un proiect în acest sens la Comisia Europeană". Corina Crețu a menționat: "Așteptăm un răs­puns din partea Guvernului Româ­niei, noi ne-am oferit pentru aceas­tă perioadă de programare să realizăm studiul de fezabilitate. Proiecte noi nu mai avem. Din păcate, pentru miliardele de euro pe care le avem la dispoziție pentru infrastructura mare, am primit spre aprobare în cei patru ani de când sunt comisar european doar patru proiecte, din care azi s-a aprobat cel de-al treilea" (n.r. - autostrada Târgu Mureș - Câmpia Turzii, pentru care a semnat în 19 iunie). 
     
    .
     
    [ tipărește articolul ] Tipărește articolul
     
    .