Articol publicat pe site-ul BURSA Construcțiilor, ediția din 12.11.2018
DUPĂ O INVESTIȚIE DE 360 MILIOANE DE LEI:
Primul terminal multimodal din București este funcțional
     Metrorex anunță că, astăzi, au fost puse în funcțiune Depoul și Terminalul Multimodal Străulești, după o investiție de peste 360 de milioane de lei. Autovehiculele ce intră în București vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public subteran și suprateran, dar și la cel interurban pentru destinațiile din afara Capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră.

     Metrorex anunță punerea în funcțiune a Depoului și Terminalului Multimodal Străulești, din cadrul proiectului Magistrala 4. Racord 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Străulești.

     "Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost acela de a îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionarea traficului din capitală. Astfel, autovehiculele ce intră în Capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public orășenesc (subteran și suprateran) și interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră", anunță Metrorex.

     Potrivit companiei, construcția Depoului și Terminalului Multimodal Străulești a fost finanțată de la bugetul de stat și a costat aproximativ 363 mililioane de lei cu TVA, inclusiv amenajările de suprafață.

     Terminalul multimodal are un regim de înălțime P+3 etaje și are în alcătuirea sa un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban și autogară cu 11 locuri de parcare. Terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumină naturală.

     Depoul Străulești are o suprafață de 11.000 mp și 13 linii, unde pot fi garate sau reparate în același timp 7 trenuri. În cadrul aceluiași proiect au fost amenajate spații verzi adiacente drumurilor de acces dar și un teren de sport.

     În cadrul depoului au fost prevăzute spațiile necesare atelierelor de întreținere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum și dotările și echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, stație de spălare, etc.)

     Galeria de legătură cuprinde zona de schimbătoare de cale care fac posibile diverse manevre de acces către fiecare linie a depoului, cum sunt manevrele de intrare și ieșire de la liniile de parcare, manevra pentru operația de spălare sau manevra pentru operația de strunjire a roților.

     Extinderea ariei metropolitane a Municipiului Bucuresti prin intermediul Liniei de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Straulesti și implicit a Terminalului Multimodal va ajuta la fluidizarea transportului de suprafață preluat din localitățile învecinate (Mogoșoaia, Buftea), unde se constată o creștere semnificativă a populației. 
V.D.
12.11.2018