Bursa Construcțiilor Investiții Piața Imobiliară Prețuri Amenajări Proiecte Locuinte
 arhivă reviste:     Autorizații   Certificate   Licitații      Newsletter     Abonează-te   LogIn Abonați   Despre noi 
 arhivă articole:    
 Prima Pagină
 Ştirile Zilei
 Locuinţe
 Piaţa Imobiliară
 Proiecte
 Amenajări
 Smart City
 Materiale
 Preţuri
 Finanţare
 Investiţii
 Perspective
 Consilier
 Legea
 Companii
 Internaţional
Reviste
Bursa Construcțiilor numărul 2 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 1 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 8 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 7 / 2018
Smart City
PROIECT DE SMART CITY
Primăria Sectorului 3 intenționează să-și digitalizeze aproape complet activitatea
08.06.2017
Alte articole din secțiune
  • "Trebuie să ne concentrăm pe mobilitatea urbană"
  • "Suntem singura țară din zonă care conturează o Strategie Națională de Smart City"
  • Casele inteligente cheamă sisteme de securitate "smart"
  • Green Spots - investiție de 100.000 de euro
  • "Oportunitățile privind satele inteligente sunt extraordinare pentru viitor"
  • "Smart City este un sistem al sistemelor, care operează în mod integrat"
  • CJ Iași vrea să exploreze investițiile de tip "Smart City"
  • "Crearea unui smart city for smart communities, - obiectivul principal al Primăriei București "
  • "Este important ca autoritățile locale să vină în întâmpinarea nevoilor cetățenilor"
  • Transportul inteligent - prioritatea MASDAR SMART CITY în 2018
  • Municipiul Oradea face pași către "smart city"
  • Deloitte Consultanță va elabora "Strategia pentru dezvoltarea unui oraș inteligent Smart City București"
  • "Soluțiile smart-city îmbunătățesc sensibil viața cetățenilor și aduc economii la bugetul public"
  • "Înainte de a fi smart, un oraș românesc trebuie să fie clean"
  • Peste un sfert din populația țării noastre trăiește în orașe cu proiecte Smart City
  •      Când vorbim de un oraș inteligent nu vorbim doar de un oraș care utilizează cele mai noi tehnologii, ne-au transmis, recent, reprezentanții mass-media ai Primăriei Sectorului 3 al Capitalei, care sunt de părere că tehnologia și, în cele mai multe cazuri tehnologia informației, reprezintă instrumentul care ajută autoritățile locale să abordeze problemele sociale, economice și de mediu mult mai eficient și cu un grad mai mare de responsabilitate, fapt ce ajută la obținerea unei dezvoltări economice durabile și a unei înalte calități a vieții.
         Privind conceptul de "smart city" ca un mod eficient de organizare și de dezvoltare urbană, axat în jurul nevoilor comunității, prin intermediul unor procese inteligente, eficiente și transparente, Primăria Sectorului 3 încurajează și sprijină, potrivit oficialilor mass-media ai instituției, implicarea activă a cetățenilor și a celorlalte categorii relevante de stakeholderi (agenți economici, institute de cercetare, clustere etc.) în găsirea de soluții eficiente pentru problemele locale.
         Unul din proiectele pe care Primăria Sectorului 3 le are în vedere și care se încadrează în conceptul de "smart city" cuprinde digitalizarea instituției - Strategia de Digitalizare a Sectorului 3, în raport cu Agenda Digitală a României. Reprezentanții Primăriei Sectorului 3 ne-au transmis: "Ca urmare a declanșării, la începutul anului 2017, a unui amplu proces de auditare a sis¬temelor informatice din Primăria Sectorului 3 și instituțiile subordonate direct Consiliului Local al Sectorului 3 (Direcția Generală de Asis¬tență Socială și Protecția Copilului, Direcția Generală de Taxe și Impozite Locale, Direcția Generală de Poliție Locală și Direcția de Evidența Persoanelor), se lucrează în acest moment la stabilirea pașilor strategici pe care Sectorul 3 trebuie să îi facă pentru a-și digitaliza aproape complet activitatea și pentru ca entitatea administrativă în ansamblul ei să își eficientizeze, astfel, relația cu cetățenii. Concret, sistemele informatice folosite în acest moment în sistemul administrativ al Sectorului 3 vor fi integrate și vor fi făcute noi achiziții hardware și software, astfel încât Primăria Sectorului 3 să se transforme într-o instituție capabilă să ofere servicii publice mult mai eficiente și transparente, cu ajutorul celor mai noi tehnologii.
         Digitalizarea presupune arhivarea, în format electronic, a tuturor documentelor instituției, proces care va fi corelat cu organizarea unui Data Center unde, odată interconectate, informațiile colectate de-a lungul timpului de direcțiile și subordonatele Primăriei Sectorului 3 vor servi drept bază pentru o serie de raportări relevante legate de problemele și provocările administrative cu care se confruntă cetățenii Sectorului 3, dar și pentru estimarea gradului de încărcare și eficiența fiecărui angajat al primăriei. Odată cu digitalizarea, datele și informațiile cu caracter public vor putea fi accesate de către cetățeni în timp real, fapt ce va reduce și, eventual, va elimina nevoia de a sta la cozi. Totodată, procesul de digitalizare are în vedere și măsuri menite să asigure confidențialitatea și securitatea datelor sensibile, o măsură pe care orice demers menit să susțină conceptul de «smart city» trebuie să o aibă în vedere".
         Un alt proiect al Primăriei Sectorului 3 în domeniul "smart-city" este extinderea proiectului "Creșterea siguranței și prevenirea criminalității în Sectorul 3" - 768 de camere de supraveghere în Sectorul 3. În prezent, proiectul "Creșterea siguranței și prevenirea criminalității în Sectorul 3" asigură, potrivit oficialilor Primăriei Sectorului 3, creșterea siguranței locuitorilor, prin supravegherea video permanentă a unor zone sensibile, cu grad ridicat de infracționalitate, pentru a putea determina condițiile ce favorizează fenomenul infracțional precum și pentru identificarea, în stare incipientă, a infracțiunilor, astfel încât să se poată lua măsuri pentru reducerea acestora.
         Primăria Sectorului 3 își propune extinderea proiectului, prin montarea a încă 768 de camere de supraveghere video care să se alăture infrastructurii de câteva zeci de camere, a căror monitorizare este asigurată în prezent de Poliția Locală a Sectorului 3. Astfel, vor putea fi monitorizate, în timp real și neîntrerupt, toa¬te parcurile, locurile de joacă, unitățile de învățământ din Sectorul 3 (creșe, grădinițe, școli, licee), precum și o serie de puncte identificate de Poliția Locală a Sectorului 3 ca necesitând o mai atentă supraveghere. Dincolo de supravegherea video, proiectul își propune și detectarea, cu ajutorul senzorilor montați pe camere, a unor evenimente spontane (aglomerări umane și de mașini, creșterea peste normal a zgomotului etc.), astfel încât gestionarea fluxurilor auto și pietonale din oraș să fie mai simplă și predictibilă.
         "InFocus- Smart Specialisation at City Level" din cadrul Programului URBACT III este un alt proiect pe care Primăria Sectorului 3 îl are are în vedere în domeniul smart-city. InFocus este o rețea de planificare de acțiuni din cadrul programului URBACT III - finanțat de Uniunea Europeană -, formată din zece orașe (Bilbao, Porto, Plasencia, Ostrava, Bielsko-Biala, Frankfurt am Main, Bordeaux, Grenoble-Alpes, Torino și Sectorul 3 al Municipiului București) care urmăresc să consolideze capacitatea economiilor locale de a fi competitive și de a crea locuri de muncă prin poziționarea optimă în noul peisaj economic.
         Oficialii Primăriei Sectorului 3 ne-au transmis: "Rezultatul implicării Sectorului 3 al Municipiului București în această rețea de planificare este, dincolo de îmbunătățirea relațiilor cu comunitatea de afaceri și mediul academic, realizarea unui Plan Integrat de Acțiune (Integrated Action Plan - IAP) în domeniul dezvoltării economice bazate pe cercetare, dezvoltare și inovare, plan care va fi gata până în mai 2018.
         În vederea elaborării Planului de Acțiune Integrată, Sectorul 3 al Municipiului București a înființat un Grup Local de Sprijin, al cărui scop este acela de a reuni toate părțile interesate și relevante de la nivel local (departamente din cadrul administrației publice locale, reprezentanți aleși, reprezentanți ai altor niveluri de guvernare, autorități de management, agenții locale, agenți economici, antreprenori, organizații neguvernamentale, asociații profesionale, clustere etc.), pentru a se asigura o abordare integrată și participativă la dezvoltarea politicilor publice urbane.
         Ca urmare a procesului colaborativ din cadrul Grupului de Sprijin, Primăria Sectorului 3 va adera la un pol creativ ce urmează a fi înființat de către unul dintre membrii grupului de lucru. De asemenea, Primăria Sectorului 3 încurajează și sprijină dezvoltarea clusterelor, municipalitatea primind invitația de a se alătura primului cluster de IT din București, Different Angle Cluster, membru în cadrul grupului de lucru. Misiunea clusterului este aceea de a dezvolta soluții menite să pună Bucureștiul pe harta orașelor inteligente".
         Primăria Sectorului 3 al Capitalei mai are în vedere și alte proiecte menite să încurajeze mobilitatea urbană a cetățenilor cu ajutorul mijloacelor de transport nepoluante. Instituția vrea să încurajeze mobilitatea urbană, prin implementarea de programe de bike-sharing și instalarea de stații de încărcare pentru vehiculele electrice.
         În acest sens, a fost încheiat un protocol de colaborare cu Asociația Green Revolution, pentru sprijinirea proiectului de bike-sharing "I"Velo", în sensul amenajării de puncte de bike-sharing în Sectorul 3. Primul va fi amenajat anul acesta, în Parcul Titan.
         În privința stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice, se fac demersuri pentru accesarea de surse de finanțare nerambursabile și pentru obținerea avizelor necesare de la celelalte autorități cu atribuții complementare domeniului.
         Primăria Sectorului 3 are în vedere și dezvoltarea unui Grup de Acțiune Locală în vederea acțiunii în comunitățile dezavantajate din Sectorul 3. Grupul de Acțiune Locală (GAL) este un concept european, care promovează ideea intervențiilor în comunitățile marginalizate, folosind fonduri nerambursabile, pe baza unor linii strategice rezultate din colaborarea dintre autoritățile locale, agenții economici și ONG-uri. Puterea de decizie privind măsurile de intervenție ale GAL stă în mâna societății civile și a agenților economici din zona marginalizată, autoritatea fiind cea care se angajează să conlucreze pentru realizarea proiectelor comune, susținându-le prin toate pârghiile legale administrative pe care le are.
         Sectorul 3 a făcut deja demersurile necesare pentru a înființa un GAL ce se va adresa comunității din zona 23 August- Faur-Republica, fostă zonă industrială, în plină dezvoltare, unde comunitatea are nevoie de intervenții pe plan educațional, de sănătate și reconversie profesională, astfel încât să poată răspunde noilor nevoi generate de ritmul de dezvoltare al zonei în care trăiește. GAL, înființat la inițiativa Primăriei Sector 3, își va finanța programele de intervenție cu fonduri europene destinate acestei structuri organizaționale și își va începe activitatea prin întocmirea Strategiei de Dezvoltare Locală aplicată exclusiv pe zona 23 August - Faur-Republica, document pro-gramatic care va fi gata până la sfârșitul acestui an.
          
     
    .
     
    [ tipărește articolul ] Tipărește articolul
     
    .