Bursa Construcțiilor Investiții Piața Imobiliară Prețuri Amenajări Proiecte Locuinte
 arhivă reviste:     Autorizații   Certificate   Licitații      Newsletter     Abonează-te   LogIn Abonați   Despre noi 
 arhivă articole:    
 Prima Pagină
 Ştirile Zilei
 Locuinţe
 Piaţa Imobiliară
 Proiecte
 Amenajări
 Smart City
 Materiale
 Preţuri
 Finanţare
 Investiţii
 Perspective
 Consilier
 Legea
 Companii
 Internaţional
Reviste
Bursa Construcțiilor numărul 2 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 1 / 2019
Bursa Construcțiilor numărul 8 / 2018
Bursa Construcțiilor numărul 7 / 2018
Smart City
Municipiul Oradea face pași către "smart city"
11.04.2018
Alte articole din secțiune
  • "Trebuie să ne concentrăm pe mobilitatea urbană"
  • "Suntem singura țară din zonă care conturează o Strategie Națională de Smart City"
  • Casele inteligente cheamă sisteme de securitate "smart"
  • Green Spots - investiție de 100.000 de euro
  • "Oportunitățile privind satele inteligente sunt extraordinare pentru viitor"
  • "Smart City este un sistem al sistemelor, care operează în mod integrat"
  • CJ Iași vrea să exploreze investițiile de tip "Smart City"
  • "Crearea unui smart city for smart communities, - obiectivul principal al Primăriei București "
  • "Este important ca autoritățile locale să vină în întâmpinarea nevoilor cetățenilor"
  • Transportul inteligent - prioritatea MASDAR SMART CITY în 2018
  • Deloitte Consultanță va elabora "Strategia pentru dezvoltarea unui oraș inteligent Smart City București"
  • "Soluțiile smart-city îmbunătățesc sensibil viața cetățenilor și aduc economii la bugetul public"
  • "Înainte de a fi smart, un oraș românesc trebuie să fie clean"
  • Peste un sfert din populația țării noastre trăiește în orașe cu proiecte Smart City
  • Primarul Capitalei s-a întâlnit astăzi cu ambasadorul Hans Klemm
  •       Autoritatea locală a înlocuit unele corpuri de iluminat clasice cu cele cu LED și vrea să monteze stâlpi inteligenți
         
         Primăria Municipiului Oradea face pași pentru transformarea orașului într-unul smart. În acest sens, municipalitatea a realizat o serie de proiecte inteligente, după cum ne-au spus reprezentanții primăriei.
         Aceștia ne-au precizat că pașii parcurși în dezvoltarea conceptului "Oradea Smart City" sunt:
         "- Canalizație subterană - proprietate municipală;
         - Sistem video și tronsoane de rețea municipală de date;
         - Compania de Apă - sistem parțial de telecitire;
         - Termoficare Oradea - sistem informatic integrat pentru citirea și managementul contoarelor (în implementare);
         - OTL - e-ticketing, GPS, pa­no­uri de informare, SMS ticket;
         - Mobile Pay, Amparcat.ro, TelPark, Oradea City Report și Oradea City App".
         Sursele citate ne-au menționat: "La nivelul municipiului, până în prezent am făcut demersuri pentru implementarea unor proiecte cum ar fi «Oradea City Report» - o aplicație prin care cetățenii ne pot sesiza online în timp real privind problemele din municipiu, cu poze, iar, cu ajutorul acestei aplicații, Primăria le poate da răspunsuri rapide la solicitări și poate lua măsuri rapide pentru a soluționa pro­blemele sesizate de cetățeni".
         Conform surselor citate, autoritatea orădeană a implementat și următoarele măsuri:
         "- transmitere de SMS-uri cetățenilor care trebuie să ridice sau să completeze documentațiile de­puse;
         - implementare cod QR pe notele de constatare a contravențiilor pentru parcările publice;
         - dezvoltarea pe portalul primăriei a unei platforme pentru achiziția online a abonamentelor de parcare, inclusiv notificarea deținătorilor de abonamente prin mesaje SMS și e-mail înainte de expirarea valabilității abonamentelor;
         - sistem electronic pentru eliberarea numerelor de ordine în ges­tionarea fluxurilor de cetățeni din cadrul Sălii Ghișeelor;
         - transmiterea de mesaje SMS către membrii consiliilor de adminis­trație din cadrul unităților de în­vățământ referitoare la data, ora, locul de organizare a întâlnirilor".
         O altă măsură adoptată de primărie a fost înlocuirea unor corpuri de iluminat clasice cu cele cu LED, pentru reducerea consumului. Reprezentanții municipalității ne-au spus: "În cadrul sistemului de iluminat public, dintr-un total de 23.008 corpuri de iluminat, avem 492 corpuri cu LED. Primăria Municipiului Oradea are, de asemenea, în vedere proiecte de investiții pri­vind montarea de stâlpi inte­ligenți".
         La finele anului 2016, autoritatea locală a demarat procedura de realizare a strategiei de informatizare a municipiului Oradea.
         Documentația a fost scoasă la licitație și, ca urmare, Asociația IT Cluj a întocmit "Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016 - 2020", scopul principal fiind valorificarea potențialelor finanțări neram­bursabile din perioada 2016-2020.
          Îmbunătățirea transportului local, în atenția municipalității
         Îmbunătățirea transportului local este o altă componentă pe care primăria s-a axat, după cum ne-au spus sursele citate, adăugând că societatea de transport local (OTL SA) a implementat sau are în curs de implementare următoarele proiecte în vederea dezvoltării municipiului Oradea ca smart-city:
         "- Urmărirea și monitorizarea în timp real a deplasării mijloacelor de transport prin implementarea unui sistem GPS de urmărire a aces­tora, creând posibilitatea călătorilor să fie informați în timp real de locația mijlocului de transport și de timpul de așteptare până la sosirea în stație. Astfel, în prezent, toată flota de autobuze și tramvaie OTL SA este monitorizată;
         - Dotarea cu afișaje electronice a stațiilor, în vederea comunicării către călători a timpului de asteptare;
         - Achiziția de zece tramvaie second hand în cursul anului 2017 în vederea creșterii confortului călătorilor (aceste tramvaie sunt modernizate și dispun de sistem de climatizare), dar și în vederea reducerii cheltuielilor de exploatare (având un consum mai mic de energie). Este prevăzută pentru anul 2018 achiziția de 20 de tramvaie second hand și a zece tramvaie noi, de nouă generație, cu sco­pul de a crește calitatea trans­portului;
         - A fost introdus sistemul e-ticketing în vederea monitorizării fluxului de călători de pe mijloacele de transport și redimensionarea capacității de transport în funcție de solicitarea reală a călătorilor, precum și în vederea diversificării tipurilor de legitimații de călătorie, cât mai adecvat necesităților călătorilor;
         - Plata prin SMS a legitimațiilor de călătorie, ca măsură de diversificare a canalelor de vânzare, adre­sându-se călătorilor care se află în zonele neacoperite de puncte de vanzare, sau ar cumpăra legitimații de călătorie în afara programului de funcționare a acestora;
         - Notificarea prin SMS a persoanelor care au abonamente privind expirarea abonamentului lunar și expirarea abonamentului de elev sau student (și prezentarea reducerii de care beneficiază această categorie), scopul fiind acela de a veni în întâmpinarea clientului prin evitarea sancționării acestuia datorită neîncărcării abo­namentului și de a prezenta facilitățile de care dispun;
         - Montarea a zece automate de bilete în punctele în care există solicitare pentru achiziția de legitimații de călătorie, dar nu este rentabilă menținerea unui punct de vânzare, scopul fiind facilitarea accesului la legitimațiile de călătorie a călătorilor din zonele respective".
         În prezent, este în curs de implementare montarea a 160 de POS-uri în mijoacele de transport OTL SA, pentru a crea posibilitatea de achiziție a biletului de călătorie în mijlocul de transport utilizând cardul bancar, precum și dotarea cu sistem de monitorizare a spațiului din interiorul mijloacelor de transport în vederea creșterii siguranței călătorilor împotriva elementelor infracționale și reducerii vandalizării mijloacelor de transport.
         Conform surselor citate, adminis­trația locală va continua demersurile pentru ca Oradea să devină smart-city, prin derularea mai multor proiecte inteligente. Acestea menționează că motivele pentru care Oradea vrea să devină smart city sunt: valorificarea avantajelor tehnologiei informațiilor, oportunitatea accesării de fonduri europene, continuarea proiectelor de tip smart, creșterea calității vieții, consolidarea prezenței și a rolului societății civile.
         În acest context, autoritatea locală și-a propus să elaboreze strategia integrată de informatizare, din această strategie de integrare a componentelor IT&C în proiectele 2014-2020 făcând parte: centrul de monitorizare a traficului; modernizarea iluminatului public; proiectele de eficiență energetică a clădirilor și sistemele integrate pentru centralizarea datelor.
          
     
         Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016-2020
         - Scopul: elaborarea planului de modernizare a Municipiului Oradea, prin dezvoltarea suportului IT&C.
         - Perioada vizată: 2015-2025.
         - Obiectivul general: definirea unui model informatic care să gestioneze în mod unic toate categoriile de date și informații existente în cadrul autorității locale; să asigure informarea corectă, completă și în timp util; să descrie etapele și procedurile necesare pentru ca Oradea să devină Smart city.
         - Ariile de intervenție:
         - Guvernarea locală: module informatice integrate, arhivare electronică, circuitul documente, printing eficient etc.;
         - Energia: termică, electrică, apă;
         - Siguranța publică;
         - Sănătatea, protecția mediului, educația;
         - Transportul public;
         - Turismul.
         Principii în elaborarea strategiei:
         - "0" documente imprimate;
         - interconectarea tuturor datelor existente;
         - orientarea către cetățeni și firme;
         - creșterea numărului de imput-uri de informații digitale;
         - migrația către "open source";
         - proiecte "finanțabile".
         
         ________________
         
         Municipalitatea Oradea a dezvoltat o aplicație interactivă - "Oradea City Report", care are ca obiective creșterea vitezei de comunicare, eliminarea neînțelegerilor, creșterea implicării cetățenilor în luarea deciziilor și creșterea încrederii cetățenilor în aparatul administrativ al primăriei și în operatorii de servicii publice.
         Acest instrument de administrare, monitorizare și management prevede:
         - extinderea numărului de dispecerate conectate, fiind vizate Luxten și Electrica;
         - dezvoltarea aplicației în varianta iOS;
         - posibilitatea marcării/urmăririi unor sesizări favorite;
         - integrarea unui modul - hartă pentru utilizatori;
         - crearea unei secțiuni cu informații utile - trimiterea comunicatelor de interes public direct pe dispozitivele mobile. 
    .
     
    [ tipărește articolul ] Tipărește articolul
     
    .