Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

ADELINA BADEA, CEO MOBEXPERT:"Piaţa mobilei a depăşit, anul trecut, un miliard de euro"

Mobilier /

Adelina Badea, CEO Mobexpert

Adelina Badea, CEO Mobexpert


  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Anul 2022 aduce noi provocări, poate la fel de mari ca în 2020, evidenţiază Adelina Badea, CEO Mobexpert. Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu: "Trăim într-un context nou, imprevizibil, la care trebuie să ne adaptăm rapid şi să găsim soluţii potrivite pentru a merge înainte. În prezent,perspectivele pentru 2022 sunt cu totul altele faţă de cele previzionate la finele anului 2021, când construiam bugetele pentru acest an. Lucrurile s-au schimbat în februarie, când a început invadarea Ucrainei. Vânzările au înregistrat o scădere timp de aproape două săptămâni, clienţii s-au îngrijorat şi au amânat achiziţiile până la clarificarea situaţiei. Două săptămâni mai târziu lucrurile au început să se reaşeze şi sperăm la o revenire accentuată a consumului de mobilier şi decoraţiuni până la finalul anului".

    În 2021, piaţa de mobilier se estimează că a depăşit un miliard de euro, cu previziunea, la început de an, că va depăşi 1,3 miliarde euro, în 2022, ne-a mai spus Adelina Badea, considerând că previziunea de creştere a fost ambiţioasă chiar şi înainte de invadarea Ucrainei.

    La începutul anului, se estima că piaţa mobilei va depăşi 1,3 miliarde euro, în 2022

    Reporter: În cei doi ani de pandemie, în care cei mai mulţi au lucrat de acasă, cum a evoluat piaţa mobilei si activitatea Mobexpert?

    Adelina Badea: După doi ani de pandemie, cu provocările pe care le-au adus, cu schimbările radicale la care am fost nevoiţi să ne adaptăm într-un termen extrem de scurt, putem afirma că piaţa de mobilier şi decoraţiuni a fost în atenţia consumatorilor. A fost o perioadă de creştere atât pentru piaţa de mobilier si decoraţiuni din România, dar şi pentru activitatea Mobexpert. Totodată, avansul comerţului online, dar şi digitalizarea tuturor activităţilor grupului au marcat aceşti ani si în cadrul Mobexpert.

    Reporter: Care a fost evoluţia cererii în această perioadă?

    Adelina Badea: Tocmai pentru că am fost nevoiţi, chiar obligaţi de autorităţi în câteva rânduri să stăm în case pentru a ne proteja (o parte mare din populaţie a lucrat sau a studiat de acasă şi şi-a anulat sau amânat vacanţele), clienţii au ales să-şi reamenajeze locuinţele sau să facă acele in­vestiţii pe care le amânaseră perioade îndelungate. Gândiţi-vă la oameni care petreceau foarte puţin timp acasă, oameni activi social care ştiau ca au nevoie de un obiect de mobilier în casă, dar care amânau achiziţia pentru că aveau alte priorităţi. Aceştia s-au trezit că acele priorităţi nu mai exis­tă, ba chiar mai mult de atât, că sunt obligaţi să stea în fiecare zi în casă. Pentru aceştia decizia de achiziţie a fost foarte uşor de gestionat. Casa şi confortul de acasă au fost din ce în ce mai importante pentru fiecare dintre noi şi acest lucru s-a simţit şi în evoluţia cererii pentru produsele Mobexpert.

    Reporter: Care este raportul cerere/ofertă?

    Adelina Badea: În domeniul nostru, raportul cerere/ofertă este unul echilibrat. Avem resurse pentru a face faţă cererii în creştere, mai ales din perspectiva structurii unice, integrate pe verticală a grupului Mobexpert. Începând cu conceptul de design, creaţie de produs şi producţia în cele opt fabrici Mobexpert, urmate de vânzarea de mobilier şi decoraţiuni în magazinele fizice Mobexpert, dar şi în magazinul online, continuând cu serviciile personalizate de consultanţă în amenajare ale designerilor Mobexpert, dar şi cu activităţi de logistică şi import printr-o reţea de peste 400 de furnizori din întreaga lume, şi combinând din ce în ce mai mult tehnologia în toate activităţile grupului, Mobexpert are capacitatea de a oferi o experienţă memorabilă, zi de zi, în casele clienţilor săi.

    Reporter: Din ce zonă vin cele mai multe cereri?

    Adelina Badea: În continuare, zona offline aduce cea mai mare cotă din cifra de afaceri, deoarece clienţii Mobexpert preferă să vină în magazine, să vadă şi să testeze produsele noastre. Însă zona comerţului online ne-a oferit creşteri spectaculoase şi ne-a ajutat enorm în anii de pandemie. În acest moment, aproximativ 30% din vânzările Mobexpert provin din mediul online. În mod cert cererea pentru mobilierul şi decoraţiunile pentru casă este mult mai mare în comparaţie cu cererea pentru mobilierul de birou, de fapt acest segment, mobilierul pentru birou destinat spaţiilor mari, a avut o scădere în ultimii doi ani. Mobexpert are o divizie în Mobexpert Pipera care se ocupă cu amenajarea spaţiilor de birou nu doar din punct de vedere al mobilierului, ci se ocupă de un proiect de la concept, trecând prin autorizare, Fit Out şi abia apoi să facă lucrul pentru care suntem recunoscuţi în piaţă: mobilarea unui spaţiu.

    Reporter: Cum v-aţi adaptat la comerţul online de mobilă?

    Adelina Badea: Aveam deja la activ câţiva ani în care am investit semnificativ în comerţul online si digitalizare, astfel că pandemia şi prima carantină ne-au prins pregătiţi. A fost o chestiune de ore să facem schimbarea de la offline la online, pentru ca site-ul Mobexpert să fie operativ. La acel moment, deja o parte importantă din cifra noastră de afaceri era realizată online.

    Am fost primul retailer care a ales să-şi protejeze atât colegii şi angajaţii, cât şi clienţii. Am fost primii care şi-au închis operaţiunile offline şi magazinele fizice. Clienţii Mobexpert au migrat destul de uşor spre magazinul online, iar noi ne-am adaptat noilor condiţii de aprovizionare, livrare şi transport. Considerăm că am făcut rapid această transformare şi am reuşit să ne ridicam la aşteptările clienţilor noştri.

    Reporter: Ce perspective are acest domeniu în 2022?

    Adelina Badea: Anul 2022 aduce noi provocări, poate la fel de mari ca în 2020. Trăim într-un context nou, imprevizibil, la care trebuie să ne adaptăm rapid şi să găsim soluţii potrivite pentru a merge înainte. În prezent,perspectivele pentru 2022 sunt cu totul altele faţă de cele previzionate la finele anului 2021, când construiam bugetele pentru acest an. Lucrurile s-au schimbat în februarie, când a început invadarea Ucrainei. Vânzările au înregistrat o scădere timp de aproape două săptămâni, clienţii s-au îngrijorat şi au amânat achiziţiile până la clarificarea situaţiei. Două săptămâni mai târziu lucrurile au început să se reaşeze şi sperăm la o revenire accentuată a consumului de mobilier şi decoraţiuni, până la finalul anului.

    Reporter: Ce produse noi au apărut pe piaţă şi ce estimări sunt în acest sens pentru anul în curs?

    Adelina Badea: Ne vom concentra în acest an pe dezvoltarea producţiei de mobilier din fabricile proprii şi dorim să venim cu game noi, în stilul Mobexpert şi pe placul clienţilor noştri. În primele luni am lansat deja o gamă largă de produse noi, iar în a doua parte a anului vom lansa colecţii întregi de produse create şi fabricate de noi în fabricile Mobexpert din România.

    Ne place să credem că Mobexpert este un trendsetter în piaţa naţională de mobilier şi decoraţiuni. Produsele şi clienţii noştri au fost întotdeauna o prioritate, motiv pentru care reînnoim permanent colecţiile, atât de mobilier, dar şi de decoraţiuni. Aici mă refer atât la campaniile de noutăţi, care se repetă de două ori pe an, cât şi la faptul că zilnic reamenjăm o parte a magazinelor noastre fizice cu produse noi.

    De asemenea, avem şi colecţii sezoniere, precum cea de Terasă şi Grădină, care a fost deja expusă în exteriorul magazinelor noastre, dar şi colecţii speciale de sărbători cum este cea de Crăciun.

    Reporter: Ce tendinţe sunt în acest an, atât legate de modele, cât şi de culori şi materia primă utilizată?

    Adelina Badea: Nevoia de a transforma locuinţa într-un spaţiu care să deservească mai multor scopuri şi activităţi continuă şi în 2022. Tendinţele din acest an sunt marcate de integrarea tehnologiei în piese de mobilier precum staţiile de încărcare pentru telefon sau laptop, dar şi alte funcţii suplimentare, cum ar fi crearea unor spaţii multifuncţionale.

    De asemenea, materialele sustenabile, prietenoase cu mediul, elementele inspirate din natură, precum culorile neutre, formele organice, texturile care contribuie la crearea unui spaţiu plăcut şi relaxant, ce încurajează conexiunea cu natura sunt şi ele în prim plan.

    Anul 2022 vine şi cu o inovaţie în materie de culori. Pantone a creat pentru prima dată o nouă nuanţă, desemnată şi culoarea anului: un mix de albastru vibrant cu tente de roşu violet. Considerată şi cea mai veselă nuanţă de albastru, culoarea Very Peri oferă un amestec puternic de creativitate şi noutate.

    În ultimii ani, Mobexpert s-a orientat din ce în ce mai mult către înnoirea colecţiilor, prin creşterea investiţiilor în produse noi şi dezvoltarea proporţională a reţelei de furnizori globali, întinsă astăzi pe trei continente. Cele mai noi tendinţe în design, materiale şi stil de viaţă se regăsesc în magazinele grupului în acelaşi timp cu apariţia lor în marile reţele de retail globale.

    Reporter: Cum au evoluat preţurile în domeniul mobilei?

    Adelina Badea: În această perioadă, la fel ca în toate domeniile, pandemia, criza energetică şi conflictul din Ucraina şi-au pus amprenta asupra preţurilor materiilor prime, şi aşa limitate, şi în general asupra transportului de mărfuri. Aceste creşteri se pot susţine, însă, doar pe o perioadă de timp limitată. Din acest motiv, atât producţia, cât şi retailul de mobilier au fost afectate în mod negativ de situaţia pieţelor globale.

    Reporter: La ce valoare se ridica piaţa de profil?

    Adelina Badea: În 2021 piaţa de mobilier se estimează că a depăşit un miliard de euro, cu previziunea, la început de an, că va depăşi 1,3 miliarde euro în 2022. Personal, cred că previziunea de creştere a fost ambiţioasă chiar şi înainte de invadarea Ucrainei.

    Reporter: Cât din producţia Mobexpert merge la export şi în ce ţări?

    Adelina Badea: Fabricile Mobexpert produc în special pentru piaţa internă, pentru magazinele din reţeaua noastră. Ne-am concentrat în ultimii ani să deservim piaţa din România, 65% din mobilierul vândut în magazinele Mobexpert este reprezentat de produse create şi fabricate în fabricile Mobexpert. Însă o parte din produsele create şi fabricate în fabricile Mobexpert merg către pieţele din Franţa şi Germania.

    Reporter: În contextul razboiului din Ucraina, cum este afectat comerţul extern din piaţa de profil şi în ce mod sunt afectate exporturile Mobexpert?

    Adelina Badea: Mobexpert nu avea export în Ucraina, dar aveam furnizori pentru diferite componente în această ţară, furnizori care, în situaţia actuală, şi-au oprit activitatea. De asemenea, aveam furnizori care importau, la rândul lor, diverse componente atât din Ucraina, dar şi din Belarus, ţară aflată sub sancţiuni din partea Uniunii Europene şi nu numai. Activăm într-o piaţă globalizată, interconectată la un nivel neaşteptat.

    Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut anul trecut faţă de 2020 şi ce estimări aveti pentru acest an?

    Adelina Badea: După un 2020 cu multă impredictibilitate, a venit un an 2021 extrem de intens, cu multe provocări, dar şi cu multe proiecte noi pe care le-am început anul trecut. Mobexpert a finalizat anul cu o creştere de 15%. În contextul actual, ne-am propus pentru acest an o creştere de minim 5%.

    Reporter: Cum evoluează criza forţei de muncă din domeniu? Consideraţi că venirea refugiaţilor ucraineni la noi reprezintă o oportunitate în acest sens?

    Adelina Badea: La începutul lunii martie, în plină criză a refugiaţilor, am fost în vizită în Polonia. Mi s-a confirmat atunci că Polonia avea înainte de criza militară o componentă importantă din forţa de muncă provenită din Ucraina şi se aşteaptă să absoarbă o mare parte dintre refugiaţi. De asemenea, Polonia se aşteaptă ca o parte dintre refugiaţi să rămână şi să se stabilească definitiv în Polonia. România nu cred că va avea refugiaţi ucraineni care să rămână o perioadă mare de timp aici, care să se angajeze şi să-şi continue traiul alături de noi. Mai repede vom vedea afaceri, fabrici relocate în Romania, dar cred că şi aici Polonia va atrage partea leului.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional