Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2025

20 de oferte pentru continuarea lucrărilor la ocolitoarea Braşovului

OVIDIU VRÂNCEANU Ştirile Zilei /

Săptămâna trecută au expirat termenele de depunere a ofertelor în vederea realizării lucrărilor de dublare a celor aproximativ 6 km din tronsonul II al ocolitoarei, dar şi pentru reluarea lucrărilor la primul tronson. După ce licitaţiile au fost prelungite de mai multe ori, ca urmare a clarificărilor cerute de constructori, într-un final Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a finalizat acest pas procedural.

Cel puţin pentru dublarea tronsonului care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu- Mureş, 21 de firme au fost interesate de lucrări şi au cumpărat caietele de sarcini aferente proiectului, în conformitate cu surse apropiate CNADNR. Lucrările sunt estimate la 128.816.763,76 de lei, fără TVA, conform anunţului de selecţie a ofertelor lansat de CNADNR, adică aproape 29 de milioane de euro. Acum, ofertele primite de la constructori urmează să fie analizate în vederea desemnării câştigătorului, procedură ce poate dura însă câteva luni bune şi abia după expirarea posibilităţilor de contestare a procedurilor şantierul pe ocolitoare urmează să fie deschis.

Pasajul spre Sânpetru, o necesitate

Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente. Lucrările de amenajare vor fi finanţate din banii europeni obţinuţi de CNADNR prin Programul Operaţional Transport şi cofinanţate de Guvern.

Odată cu lucrările de amenajare a acestei bucăţi de şosea, finanţate de Primăria Braşov, în perioada 2008 - 2009 a fost realizată şi o parte din infrastructura pentru podurile şi pasajele de pe acest traseu, fiind amenajate culeele şi pilele la cele două poduri - peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) - şi la pasajul peste calea ferată (de 78,5 m), din zona Stupini.

Şi la tronsonul I urmează să se reia lucrările pe parcursul acestui an, fiind abandonate la stadiul de 56%, după ce constructorul a intrat în insolvenţă din vara anului trecut. Termenul final de depunere a ofertelor pentru acest proiect a fost 6 martie, pentru definitivarea şoselei de 7,2 km fiind necesare încă 83,59 de milioane de lei, fără TVA. După ce se vor închide şi aceste şantiere , pe toţi cei 18,4 km ai ocolitoarei Braşovului se va putea circula în regim de autostradă. În prezent, doar pe noul tronson III (cuprins între DN 13 şi DN 1, spre Ghimbav), care a fost amenajat după cerinţele unei şosele de mare viteză, se poate circula cu o viteză ceva mai mare, respectiv 80 de km la oră. Mărirea limitei de viteză se va face abia după ce întregul drum va fi finalizat.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Internaţional