Anunţurile de achiziţii publice vor fi publicate din nou prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) după ce Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) va finaliza verificarea documentaţiilor depuse.
În primele două zile de aplicare a măsurii prin care anunţurile pentru contractele de achiziţii publice nu mai pot fi publicate fără ca documentaţia de atribuire să fie verificată în prealabil de ANRMAP, autorităţile publice au trimis spre verificare 140 de documentaţii de atribuire. Dintre cele care au fost evaluate până în prezent, în jur de 15 au fost respinse.
Dacă, în urma verificărilor, ANRMAP sesizează că documentaţia nu este în conformitate cu legea, trimite autorităţilor în cauză recomandări pentru remedierea deficienţelor. Acestea ar trebui ca în termen de 48 de ore să retransmită la ANRMAP documentaţia cu modificările operate. Întreaga procedură de verificare, inclusiv corespondenţa dintre instituţii se derulează în maxim 14 zile. "Încercăm să prevenim inadvertenţele din anunţurile de licitaţie şi implicit contestaţiile la adresa acestora. În măsura în care autorităţile răspund prompt recomandărilor ANRMAP sperăm ca în câteva zile lucrurile să revină la normal", ne-a precizat doamna Ioana Teodorescu, directorul de imagine al ANRMAP.
Pentru a asigura buna desfăşurare a aceste noi sarcini, Guvernul a alocat pentru ANRMAP încă 60 de posturi. Conform estimărilor ANRMAP realizate pe baza volumului mediu de anunţuri lansate, ar fi nevoie de încă 50 de oameni, care urmează să fie angajaţi în perioada următoare. Până atunci întregul colectiv al ANRMAP lucrează la verificarea documentaţiilor, menţionează reprezentantul Autorităţii.