Compania maghiară TriGránit, controlată de cel mai bogat om din Ungaria, Sándor Demján, şi de bancherul Nathaniel Rothschild, a scos la vânzare terenul pe care îl deţine la Braşov, lângă magazinul Hornbach, la ieşirea spre Ghimbav.
Pe această suprafaţă de 22.000 de metri pătraţi, maghiarii intenţionau să construiască un centru comercial, sub brandul Polus Center. Se afla, în 2008, că vor să investească aproximativ 180 de milioane de euro, însă declanşarea crizei le-a domolit aspiraţiile, proiectul fiind amânat ani la rând. Iar între timp, alţi dezvoltatori au luat avans în ceea ce priveşte construirea de centre comerciale.
Compania a anunţat, la finele anului trecut, că vrea să reia investiţiile pe piaţa locală: "În România, am dezvoltat câteva centre comerciale şi ne uităm să ne întoarcem pe această piaţă.
Bucureştiul este un oraş atractiv şi în prezent căutăm dezvoltări de nişă aici", a declarat Tomasz Lisiecki, chief development officer TriGránit Development Corporation. În acelaşi timp, acesta a precizat că, dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, în Polonia este cel mai uşor să începi noi dezvoltări, deoarece acolo există posibilităţi de a vinde active imobiliare, multe fonduri germane fiind interesate să cumpere proiecte de retail pe această piaţă, pe care există şi capital autohoton.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte Ungaria, reprezentantul TriGránit spune că, deşi recentele modificări legislative din domeniul bancar fac dificile atât dezvoltarea, cât şi atragerea de fonduri pentru astfel de proiecte, piaţa de retail este în creştere şi oferă multe active bune de vânzare.
Sándor Demján, fondator al companiei de dezvoltare imobiliară TriGránit, a preluat integral, anul trecut, mall-ul Atrium Center din Arad, dezvoltat de compania Atrium Centers (condusă de Michael Israeli). Acesta este investitorul care a dezvoltat şi mall-ul Polus din Cluj, controlând 50% din Atrium Arad încă din 2010, de la deschiderea proiectului.
TriGránit a fost implicat în mai multe proiecte din România, în anii de boom al pieţei imobiliare, inclusiv în dezvoltarea mall-ului Maritimo din Constanţa (care a fost finalizat de Immofinanz). Dar cel mai important proiect al său propus în România a fost Esplanada de pe Bulevardul Unirii din Bucureşti, un parteneriat public-privat care, însă, nu a mai fost pus în practică.