Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2025

Astaldi cere protecţia justiţiei italiene împotriva creditorilor săi

F.B. Ştirile Zilei /

Sursa foto: Twitter

Sursa foto: Twitter

Constructorul italian Astaldi a cerut protecţie faţă de creditorii săi Curţii Supreme de Justiţie de la Roma, în urma întârzierii procesului de vânzare a celui de-al Treilea Pod peste Bosfor, din Turcia, întârziere ce a cauzat companiei italiene o scădere drastică a încasărilor. Pentru a-şi putea consolida lichidităţile şi pentru a-şi reduce datoriile, care, la sfârşitul lui 2017 însumau 1,26 miliarde euro, Astaldi speră să vândă Podul Yavuz Sultan Selim (cel de-al treilea pod peste Bosfor). Primirea unei oferte obligatorii pentru acest pod era una dintre condiţiile pentru majorarea planificată a capitalului companiei de până la 300 de milioane de euro, scrie redacţia clubferoviar.ro.

Astaldi informează că întârzierea procesului de vânzare a acţiunilor sale în cel de-al Treilea Pod peste Bosfor, din cauza evenimentelor politice şi economice sau financiare care au afectat recent Turcia în anul 2018, a necesitat ajustarea întregului plan de consolidare a capitalului şi de consolidare financiară - prezentat pieţei şi constând, printre altele, în capitalul majorat deja aprobat de adunarea acţionarilor şi cedarea activelor de concesiune. Drept urmare, compania italiană a precizat că obiectivele sale cuprinse în strategia 2018-2022 nu vor mai fi atinse.

În România, constructorul Astaldi derulează, că parte a unor consorţii, o serie de proiecte de infrastructură feroviară printre care se numără construirea Magistalei 5 de metrou din Bucureşti (secţiunea Eroilor - Răul Doamnei,), reabilitarea tronsonului Km 614 -Bârzava (2a) şi Bârzava- Ilteu (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nurenberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Acest contract are o valoare de 3,45 miliarde lei.

În plus, parte a unui alt consorţiu, Astaldi a semnat un contract de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei, pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Gurasada-Simeria, o altă secţiune importantă a Coridorului IV Pan-European

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Internaţional