Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2025

Autostrada Comarnic-Braşov va fi realizată de asocierea Vinci-Strabag-Aktor

VLAD PÎRVU Ştirile Zilei /

Asocierea dintre companiile Vinci, Strabag şi Aktor a câştigat licitaţia pentru realizarea tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov, a anunţat, ieri, premierul Victor Ponta. Tronsonul va avea o lungime de 58 de kilometri şi va costa statul român în jur de 1,2 miliarde de euro (aproximativ 21 milioane euro/km) pentru construcţie. Aceasta va fi prima autostradă din ţara noastră făcută în concesiune, constructorul urmând să perceapă o taxă pentru traversarea ei. Potrivit Agerpres, concesiunea va fi pe o perioadă de 30 de ani, timp în care statul va acorda plăţi de disponibilitate constructorului pentru a compensa veniturile provenite din taxă. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, declara, la sfârşitul lunii trecute, că Banca Europeană de Investiţii (BEI), Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi Banca Mondială (BM) s-au arătat interesate să finanţeze parţial lucrările la autostrada Comarnic - Braşov.

La tronsonul Comarnic - Braşov, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse, la finele lunii februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.

Din acest moment, grupul câştigător, Vinci-Strabag-Aktor, are termen de şase luni de zile pentru a semna creditele de finanţare cu băncile. Lucrările efective la construcţia autostrăzii vor începe după ce va fi obţinută finanţarea integral, aceasta urmând să aibă loc pe durata a trei sau patru ani.

Traseul autostrăzii va fi pe un teren muntos ce presupune realizarea unor lucrări (poduri, pasaje, viaducte) foarte scumpe. Pe parcursul celor 58 de km de autostradă vor fi realizate 53 de poduri şi viaducte şi nu mai puţin de 18 tuneluri cu o lungime totală de 2,89 kilometri.

Autostrada va fi împărţită în două tronsoane: Comarnic - Predeal (36,2 km) şi Predeal - Braşov (21,8 km).

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Internaţional