Ultimele doua tronsoane din autostrada Soarelui au fost inaugurate joi, 29 noiembrie. Este vorba despre tronsoanele Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta.
Lucrarile de constructie pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia au fost executate de asocierea Astaldi SPA-Max Boegl Romania SRL Cernavoda, cele pentru tronsonul Medgidia-Constanta de asocierea Astaldi SPA - Max Bogl.
La eveniment a luat parte si prim-ministrul Victor Ponta. Domnia sa a declarat:
"Vreau sa le multumesc constructorilor, care intr-adevar au lucrat intr-un ritm si intr-un mod cu care nu eram obisnuiti in Romania, foarte, foarte bun. La fel, incercam si noi, si tot neobisnuit in Romania, sa ne achitam cat mai repede de datoriile la constructori."
Valoarea totala a proiectului "Constructie autostrada Cernavoda - Constanta" este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contributia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) - 85%. Diferenta pana la valoarea totala a proiectului este asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI).
Autostrada a fost data in folosinta pe toata lungimea ei de aproximativ 202 km inca luna iulie, insa pe tronsonul Cernavoda-Medgidia traficul se desfasura pe o singura banda pe sens.
Pentru a dezvolta infrastructura Romania va trebui sa construiasca autostrazi in parteneriat public-privat. Victor Ponta precizeaza:
"Eu cred ca, in urmatorii patru ani, dincolo de ceea ce se finanteaza din fonduri europene - Coridorul IV si Coridorul IX, sunt cateva proiecte fundamentale pentru Romania, pe care trebuie sa le lansam in parteneriat public-privat si cu finantare de la buget - si aici vorbesc tot timpul de bucata de autostrada Comarnic - Brasov, vorbesc de autostrada sau drum expres Craiova - Pitesti, vorbesc de lucrurile pe care le avem in faza foarte avansata, in asa fel incat anul viitor, in 2013, chiar putem sa ne apucam de treaba."