Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2025

AUTOSTRĂZIAutostrazile Nadlac -Arad si Orastie- Sibiu primesc fonduri europene

C.P. Ştirile Zilei /

Autostrăzile Nădlac-Arad şi Orăştie-Sibiu vor fi construite cu fonduri europene, Comisia Europeană aprobând finanţările din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Contribuţia UE pentru cele două obiective situate pe Coridorul IV pan-european este de 724 milioane euro pentru perioada 2011-2013, au anunţat reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

"Aceste decizii ale Comisiei Europene constituie o veste extraordinară pentru România pentru că ne permit să începem decontarea din bani europeni nerambursabili a lucrărilor pentru construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV. Aprobarea finanţării europene pentru aceste două proiecte va duce şi la creşterea ratei de absorbţie a fondurilor europene la MTI până la sfârşitul anului, urmând ca în 2012 şi 2013 să cheltuim integral cele două miliarde de euro alocate pentru proiectele de infrastructură rutieră. În următoarele săptămâni vor începe efectiv şi lucrările la aceste proiecte, după finalizarea perioadei de proiectare prevăzute în contractele semnate în lunile mai şi iunie anul acesta", a declarat doamna Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Proiectul "Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad" are drept obiectiv proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (2x2) între oraşele Nădlac şi Arad, în lungime de 38,88 km, şi a unui drum de legătură între Nădlac şi DN7, în lungime de 5,91 km. Proiectul prevede construcţia a două poduri, a 11 pasaje, a 3 noduri rutiere, a unui centru de întreţinere şi a două zone de servicii. Contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de aproape 214 milioane euro, iar termenul de finalizare este 2013.

Proiectul "Construcţia autostrăzii Orăştie-Sibiu" are drept obiectiv proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (2x2) între oraşele Orăştie şi Sibiu, în lungime de 82,07 km. Proiectul prevede construcţia a 9 poduri, a 3 viaducte, a 25 de pasaje, a 8 noduri rutiere, a două centre de întreţinere şi a 4 zone de servicii. Contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de peste 510 milioane euro, iar termenul de finalizare este 2013, potrivit MTI.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Internaţional