Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile cu compania "Bechtel", obiectivul realizat fiind reducerea costurilor de construcţie a Autostrăzii Transilvania, a anunţat primul-ministru Emil Boc.
Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, costul total al Autostrăzii Transilvania este estimat la 3,8 miliarde euro, faţă de 9,9 miliarde euro, la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată în termenii contractului încheiat în 2004, economia pe care o face astfel statul român fiind de 6 miliarde de euro.
Primul-ministru Emil Boc a explicat că "Bechtel" va continua lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, iar pentru tronsonul Gilău - Mihăieşti, odată ce se semnează înţelegerea cu "Bechtel", lucrările vor fi scoase imediat la licitaţie, întrucât proiectarea este finalizată. De asemenea, va fi reluată proiectarea pentru tronsonul Târgu Mureş - Câmpia Turzii, în vederea organizării licitaţiei pentru execuţie, a mai adăugat primul-ministru.
Conform ministrului Transporturilor, una din realizări în urma negocierilor cu compania americană este aceea că, după finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş de către Bechtel, statul român va putea să scoată la licitaţie lucrările pentru celelalte şase tronsoane, fără nici o pretenţie din partea companiei.
Referitor la stadiul lucrărilor, doamna Boagiu a precizat că, din totalul de 2,2 miliarde de euro, cât era prevăzut iniţial în acest contract pentru executarea celor 413 km de autostradă, au fost cheltuite 1,25 miliarde de euro, în condiţiile în care au fost executaţi 54 km. În urma negocierilor, statul român a obţinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcău - Borş la preţul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au rămas, costul pe care Ministerul Transporturilor îl estimează, ţinând cont de relief şi de complexitatea lucrărilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.
De asemenea, ministrul Anca Boagiu a spus că statul român nu trebuie să plătească penalităţi către compania "Bechtel", ci trebuie să achite doar plăţile restante, de circa 90 de milioane de euro.