Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2025

AUTOSTRAZI"Bechtel" va continua lucrările pe tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău - Borş, dar la preţ redus

C.P. Ştirile Zilei /

"Bechtel" va continua lucrările pe tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău - Borş, dar la preţ redus

Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile cu compania "Bechtel", obiectivul realizat fiind reducerea costurilor de construcţie a Autostrăzii Transilvania, a anunţat primul-ministru Emil Boc.

Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, costul total al Autostrăzii Transilvania este estimat la 3,8 miliarde euro, faţă de 9,9 miliarde euro, la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată în termenii contractului încheiat în 2004, economia pe care o face astfel statul român fiind de 6 miliarde de euro.

Primul-ministru Emil Boc a explicat că "Bechtel" va continua lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, iar pentru tronsonul Gilău - Mihăieşti, odată ce se semnează înţelegerea cu "Bechtel", lucrările vor fi scoase imediat la licitaţie, întrucât proiectarea este finalizată. De asemenea, va fi reluată proiectarea pentru tronsonul Târgu Mureş - Câmpia Turzii, în vederea organizării licitaţiei pentru execuţie, a mai adăugat primul-ministru.

Conform ministrului Transporturilor, una din realizări în urma negocierilor cu compania americană este aceea că, după finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş de către Bechtel, statul român va putea să scoată la licitaţie lucrările pentru celelalte şase tronsoane, fără nici o pretenţie din partea companiei.

Referitor la stadiul lucrărilor, doamna Boagiu a precizat că, din totalul de 2,2 miliarde de euro, cât era prevăzut iniţial în acest contract pentru executarea celor 413 km de autostradă, au fost cheltuite 1,25 miliarde de euro, în condiţiile în care au fost executaţi 54 km. În urma negocierilor, statul român a obţinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcău - Borş la preţul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au rămas, costul pe care Ministerul Transporturilor îl estimează, ţinând cont de relief şi de complexitatea lucrărilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.

De asemenea, ministrul Anca Boagiu a spus că statul român nu trebuie să plătească penalităţi către compania "Bechtel", ci trebuie să achite doar plăţile restante, de circa 90 de milioane de euro.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Internaţional