Guvernul a aprobat, în data de 21 septembrie, memorandumul propus de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ce prevede semnarea unui singur contract de concesiune care să cuprindă atât proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti, cât şi operarea şi întreţinerea Autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa.
Folosirea concesiunii de lucrări publice ca modalitate în realizarea obiectivelor de infrastructură de transport rutier, cu respectarea prevederilor Eurostat, va permite degrevarea bugetului statului de cheltuieli de amploare pentru realizarea acestor obiective, permiţându-se ca fondurile astfel economisite să fie utilizate în alte programe de interes naţional.
Această decizie s-a fundamentat pe următorii factori: necesitatea demarării procedurii de atribuire în regim de concesiune a viitoarei Autostrăzi de Centură Sud a Municipiului Bucureşti, faptul că în acest moment costurile necesare pentru întreţinerea Autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa sunt suportate din bugetul CNADNR, afectând spaţiul fiscal aflat la dispoziţie, precum şi faptul că Austotrada Piteşti-Bucureşti-Constanţa face parte din Coridorul de transport Pan-European nr. IV, având în acest moment unul din cele mai ridicate nivele de trafic din ţară, prin acest tronson asigurându-se legătura între vestul ţării, capitala Bucureşti şi litoralul Mării Negre.