Preşedintele Traian Băsescu a afirmat, miercuri, la Arad, pe şantierul tronsonului de autostradă Arad-Nădlac, unde lucrările sunt oprite, că ceea ce se întâmplă acolo este "expresia şi emblema neputinţei Guvernului", trăgând un semnal de alarmă către Guvern să continue proiectele de infrastructură.
Preşedintele a survolat, cu elicopterul, tronsonul de autostradă Nădlac-Arad dar şi centura de nord-vest a Aradului, unde se înregistrează, zilnic, blocaje în trafic din cauză că unul dintre pasajele care ar trebui să traverseze calea ferată şi care este finalizat în proporţie de 85 la sută nu mai are finanţare pentru finalizare.
"Ceea ce se întâmplă aici, adică nimic, înseamnă o expresie a neputinţei şi a proastei guvernări. Contractul pentru tronsonul Nădlac-Pecica a fost suspendat din noiembrie anul trecut şi nu a fost subcontractat un nou constructor, iar la Pecica au fost oprite lucrările în iulie pentru că firma a intrat în insolvenţă. Intrarea în insolvenţă a firmei nu înseamnă însă oprirea activităţii firmei. Guvernul ar fi trebuit să intervină şi să aloce bani pentru terminarea lucrărilor la autostradă, pentru că ar fi recuperat investiţia din fonduri europene", a susţinut preşedintele Traian Băsescu.
Şeful statului a exemplificat situaţia de la Hidroelectrica, care chiar dacă a fost în insolvenţă, a continuat să producă energie electrică.
"Firmele mai intră şi în insolvenţă. Probabil că firma austriacă nu a mai primit bani de la bănci, iar asta înseamnă că trebuia imediat intervenţia Guvernului pentru finalizarea lucrărilor, pentru că banii se recuperează de la Uniunea Europeană", a mai adăugat preşedintele Băsescu.
Preşedintele Traian Băsescu a mai precizat că este inadmisibil modul în care Guvernul a stabilit priorităţile, uitând că vara lucrează constructorii, dar, în schimb, a mărit taxele.
"Pe de o parte, uităm că vara lucrează constructorii şi ne ocupăm de alte trăznăi. Dacă vrem o emblemă a neputinţei venim pe Autostrada Nădlac-Arad şi vedem ce înseamnă proasta guvernare, pentru că nici măcar nu este nu ştiu ce efort bugetar, şi de bani europeni. Trag un semnal de alarmă către guvern să se trezească. Sunt aici pentru că trebuie tras un semnal de alarmă, despre intrarea în nişte bune practici când e vorba de decizii guvernamentale. S-au tăiat de la Ministerul Transporturilor 900 milioane lei, deci 200 milioane euro. Cum să tai când tu stai cu lucrări deschise, care înseamnă bani mulţi investiţi şi nevalorificaţi pentru că nu se termină lucrările?", a afirmat Băsescu.
De asemenea, a spus că în zona tronsonului de autostradă Nădlac-Pecica există şi o problemă de proiectare întrucât nu au fost prevăzute căi de acces către exploataţiile agricole din zonă, altfel agricultorii trebuie să ocolească de 15-20 de kilometri pentru a ajunge la terenurile cultivate.
"Exact la locul de intrare din Europa în România noi spunem: «Eu, Guvernul României, nu pot mai mult de atât». Este emblema neputinţei noastre", a mai spus preşedintele care a mai precizat că a făcut poze şi din elicopter, şi din maşină.
Întrebat dacă crede că au existat interese pentru oprirea lucrărilor, preşedintele a conchis: "Dacă nu au fost interese, prostie a fost sigur".
De asemenea, răspunzând unei alte întrebări pe aceeaşi temă, şeful statului a spus: "Nu-i suspectaţi de sabotaj, suspectaţi-i de altceva: de proastă guvernare şi de incapacitatea de a stabili priorităţi".
Şova: "Contractele au fost semnate de Anca Boagiu"
În replică la declaraţiile preşedintelui Traian Băsescu, Dan Şova, ministrul pentru marile proiecte a precizat că, de fapt, fostul ministru al Transporturilor este vinovat pentru stadiul prost al lucrărilor la autostrada Nădlac-Arad.
"Nădlac-Arad este o autostradă împărţită în două loturi: Nădlac-Arad, lotul I şi Nădlac-Arad, lotul II. Pentru amândouă loturile, contractele au fost semnate de doamna ministru. Deci, dacă ne referim la proasta guvernare a doamnei Anca Boagiu, trebuie să recunosc că e prima oară în viaţa mea când sunt sută la sută de acord cu domnul preşedinte Băsescu. (...) Singurul lucru care se putea face şi care s-a făcut, în acord cu reprezentanţii Comisiei Europene, a fost ca pentru 15% din Nădlac-Arad lotul doi, care a rămas neexecutat de către Alpine, să se reia o procedură de licitaţie pentru a desemna o nouă firmă care să realizeze cei 15% rămaşi. Era singura posibilitate în contextul procedurilor şi fondurilor europene. Asta a fost stabilit împreună cu Comisia Europeană, tot ceea ce spune domnul preşedinte Băsescu, cu compensări, cu să dăm bani, cu să continue, sunt nişte poveşti", a afirmat Şova.
Boagiu: "Şova ştie doar să mintă"
Fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu a declarat că atacul ministrului Dan Şova la adresa sa pe tema autostrăzii Nădlac-Arad este "o nouă probă de prostie şi de incompetenţă profesională".
Anca Boagiu, prim-vicepreşedinte al PDL, a precizat că un ministru nu semnează contracte ale CNADNR şi a spus că Şova "ştie doar să mintă şi să fugă de răspundere".
"Nimic nou. Dan Şova chiar nu pricepe. Ştie doar să mintă şi să fugă de răspundere. Aşa că îl întreb pe Şova: De când un ministru semnează contracte ale CNADNR? Aţi semnat multe contracte ale CNADNR până acum, domnule Şova? Câte? Care? Pentru că ar fi ilegal! Niciodată un ministru nu a semnat vreun contract al CNADNR! Această atribuţie revine directorului general al companiei. Atacul lui Şova la adresa mea este o nouă probă de prostie şi de incompetenţă profesională. Iată cum gura păcătosului adevăr grăieşte!", a adăugat Boagiu, citată de Mediafax.
Şantierul lotului 2 al autostrăzii Nădlac-Arad a fost închis luna trecută după ce compania austriacă Alpine Bau a anunţat că a intrat în insolvenţă.





































