Studiul de prefezabilitate şi planul urbanistic zonal privind închiderea inelului median pe arcul nordic al Capitalei, între Şoseaua Colentina şi Şoseaua Virtuţii au intrat în dezbatere publică. Primarul Capitalei, domnul Sorin Oprescu, a declarat: "Avem nevoie de drumuri si investiţii în drumuri. Suntem un oraş foarte mare şi avem de recuperat 20 de ani de lipsă de viziune. Fără să intervenim prompt, oraşul se va sufoca! Acum propunem un proiect, ce conţine trei variante, de închidere a inelului median pe zona de nord, ce va avea o lungime totală de circa 16,5 km".
Preşedintele Comisiei de Urbanism, domnul Sorin Gabrea, a declarat: "Acest sistem va prelua aproximativ 60.000 de vehicule pe zi, dintre care 8.000 de pe inelul principal, reprezentând circa 15% din traficul care tranzitează zona centrală. Este nevoie de consultare, fiind vorba de un proiect foarte complex".
Tronsonul va fi realizat în lungul căii ferate Bucureşti - Constanţa, între intersecţia cu Şos. Colentina, la est, şi noua arteră proiectată, care va permite accesul în oraş al autostrăzii A1, în vest. Închiderea inelului median presupune lucrări complexe ce conţin pasaje supra şi subterane, căi de rulare la sol cu 3 benzi pe sens, buclări, noduri rutiere şi tuneluri.
În prezent, municipalitatea are în vedere trei variante pentru realizarea acestui obiectiv. Prima variantă propune construcţia inelului median la nivelul solului. Se va ocoli Parcul Herăstrău, iar în principalele intersecţii vor fi construite pasaje supraterane.
A doua variantă presupune trecerea inelului median pe sub Parcul Herăstrău şi DN1. Se va construi un tunel subteran între zona Autogării şi zona Casa Presei.
În cea de a treia variantă ar fi realizată o autostradă suspendată. Inelul median ar traversa Parcul Herăstrău printr-un tunel subteran de 2 km.