Peste 2,1 milioane de mp de spaţii comerciale noi au fost finalizate în Europa în prima jumătate a lui 2011, aproximativ la fel ca în aceeaşi perioadă a lui 2010. Din această suprafaţă, 71 centre comerciale noi acoperă 90%, iar restul de 10% reprezentând extinderi ale unor dezvoltări existente.
Dacă toate proiectele planificate vor fi finalizate la timp, totalul dezvoltărilor va fi, în 2011, cu 26% mai mare decât în anul anterior, când nivelul de finalizare a scăzut pentru al doilea an consecutiv, potrivit unui comunicat al consultantului imobiliar Cushman & Wakefield.
În 2010 au fost finalizaţi aproximativ 5,4 milioane mp de spaţii de centre comerciale, reprezentând o scădere de 29% faţă de 2009 şi cea mai mică valoare totală anuală de finalizare din 2004 până în prezent. La fel ca în anii anteriori, Europei Centrale şi de Est i se atribuie majoritatea (58%) spaţiilor comerciale noi deschise în prima jumătate a anului 2011. Rusia, Turcia şi Polonia înregistrând puternice niveluri de dezvoltare. Cel mai mare proiect finalizat a fost Marmara Forum din Istanbul (156.000 mp). În Rusia au fost finalizaţi puţin peste 400.000 mp de spaţii comerciale - aproape o cincime din totalul european. După deschiderea AFIMALL City şi a altor două centre comerciale, Moscovei îi revine 36% din spaţiile noi din Rusia. Proiecte mari au fost finalizate şi în Novosibirsk, Yaroslavl, Kazan şi St Petersburg. În Europa Occidentală, Italia şi Spania au înregistrat cel mai mare volum de spaţii noi.
În 2012 este planificată finalizarea a 5,8 milioane mp de spaţii comerciale în Europa, deşi această cifră va depinde de cererea ocupanţilor şi de ritmul revenirii economice.