Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2025

Comisia Europeană dă un răgaz finalizării lucrărilor la ocolitoarea Braşovului

OVIDIU VRÂNCEANU Ştirile Zilei /

Comisia Europeană dă un răgaz finalizării lucrărilor la ocolitoarea Braşovului

Comisia Europeană a aprobat oficial investiţia în finalizarea ocolitoarei Braşovului, respectiv construcţia ultimelor două tronsoane de centură, dar şi dublarea celui de-al doilea, care a fost executat cu bani de la bugetul Primăriei Braşov în 2009. În toate aceste lucrări se vor investi 120 de milioane de euro, grosul sumei, 82,7 milioane de euro, venind prin intermediul Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR). Uniunea Europeană a alocat aceste fonduri pentru a ameliora accesibilitatea celui de-al şaptelea oraş ca mărime din România, şi a realiza astfel o centură pe care să se poată circula în regim de autostradă. "Această investiţie este un exemplu pentru modul în care fondurile regionale ale UE pot îmbunătăţi condiţiile de viaţă ale cetăţenilor, ajutând în acelaşi timp regiunile să devină locuri mai bune pentru a face afaceri. O infrastructură de transport sigură este fundamentală, nu numai pentru funcţionarea pieţei interne a UE, ci şi pentru bunăstarea economică şi socială a populaţiei", a declarat comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.

Compania de Drumuri are timp un an şi trei luni să termine şoseaua

Deşi tronsoanele I şi III aveau termen de finalizare primăvara acestui an, lucrările s-au decalat din cauza derulării greoaie a procesului de expropriere, astfel că abia săptămâna trecută s-a deschis traficul pe cel de-al treilea tronson ce leagă DN 13 de DN 1, iar pentru tronsonul I, de 7,9 km, lucrările sunt în conservare de mai bine de cinci luni, urmând să fie selectat un nou constructor. Conform precizărilor Comisiei Europene, termenul de implementare a proiectului a fost prelungit, astfel că cei peste 18 km de centură trebuie predaţi la cheie abia în martie 2015. Până atunci, va trebui dublat şi tronsonul II, dintre DN 11 şi DN 13, care acum are două benzi pe o porţiune de 4,92 km.

Câţi bani s-au investit până acum

Primele lucrări la centura ocolitoare a Braşovului au început în anul 2003, cu construcţia unui pasaj peste calea ferată la intrarea în oraş dinspre Predeal, care a costat 7 milioane de lei. Lucrările au tărăgănat până în 2005, când constructorii s-au apucat efectiv de construcţia drumului ocolitor de 4,7 km. Maşinile au putut circula pe şoseaua cu patru benzi, care a costat 32,6 milioane de lei, abia la finele lunii august 2008. Lucrările la cel de-al doilea tronson al ocolitoarei au început abia pe 17 aprilie 2008. Muncitorii s-au mişcat mai repede, pentru că şoseaua avea doar două benzi, iar cei 6,4 km au fost terminaţi în aproximativ 15 luni. Costurile au fost însă de 81,8 milioane de lei. Pe 4 decembrie s-a deschis traficul şi pe cei 6,34 kilometri de pe tronsonul III, singurul segment care de altfel arată în prezent ca o autostradă, iar costurile au fost de 97,6 milioane de lei, fără TVA.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Internaţional