Grupul francez "Auchan", care operează lanţul de retail cu acelaşi nume, intenţionează să deschidă, în ţara noastră, până la sfârşitul anului 2012, un număr de cinci noi hipermarketuri. Investiţia medie într-un astfel de spaţiu comercial se situează între 15 şi 30 de milioane de euro, a anunţat, ieri, Patrick Espasa, directorul general al "Auchan" România. "Intenţionăm ca în următorii 3-4 ani să investim circa 150 de milioane de euro în deschiderea de noi magazine", a mai spus Espasa.
Acesta a precizat că obiectivul companiei este să aibă 12 magazine des-chise în 2012, faţă de cele şapte deschise în prezent. Deocamdată, compania are două magazine în construcţie, la Constanţa şi la Iaşi, acestea urmând să fie deschise anul viitor, pentru 2012 fiind programate inaugurări la Bucureşti, Craiova şi Braşov. Magazinul de la Iaşi va fi deschis în toamna anului viitor, în cadrul proiectului imobiliar Palas, dezvoltat de omul de afaceri Iulian Dascălu.
Unitatea de la Iaşi va avea o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, valoarea investiţiei fiind de 15 milioane de euro. Magazinul urmează să se axeze doar pe comercializarea produselor alimentare.
Conducerea "Auchan" a precizat că, după majorarea TVA, numărul clienţilor magazinelor "Auchan" România a crescut, dar valoarea cumpărăturilor acestora a scăzut, în medie, de la 50 de lei la 40 de lei.
Lanţul de hipermarketuri are şapte magazine în România, dintre care două în Bucureşti şi câte unul la Piteşti, Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Suceava şi Timişoara. Grupul "Auchan" are 535 de hipermarketuri şi 732 de supermarketuri, în 13 ţări.