Trecerea dintre Faido şi Sedrun, de-a lungul părţii de est a Tunelului Gotthard, cel mai lung tunel feroviar din lume, a fost deschisă în data de 15 octombrie.
Materiale speciale au fost necesare pentru realizarea acestei construcţii, unul dintre furnizorii fiind BASF.
Aditivi pentru betoane şi torcrete, maşini de torcretare şi mortar pentru protecţia împotriva incendiilor pentru două din cele cinci secţiuni de construcţie şi pentru aproximativ 20 din cei 57 de kilometri parcurşi de tunel au fost furnizate de BASF.
"Când este folosit pentru lucrări subterane, betonul trebuie să îndeplinească cerinţe dintre cele mai contradictorii: atunci când este transportat mai mulţi kilometri în interiorul muntelui, este esenţial ca betonul să nu se întărească şi să îşi menţină lucrabilitatea pentru mai multe ore. În ceea ce priveşte Tunelul Gotthard, aceasta este una dintre cele mai mari provocări. Pe de altă parte, betonul trebuie să se întărească rapid, de îndată ce este aplicat pe perete tunelului", a declarat André Germann, Manager Construcţii Subterane pentru Germania, Austria, Elveţia şi Europa de Est.
Astfel, un aditiv special a fost dezvoltat în scopul rezolvării provocărilor speciale privind lucrabilitatea betonului în cadrul tunelului Gotthard. Acesta încetineşte procesul de hidratare a cimentului. Combinat cu superplastifianţii BASF, betonul poate fi folosit foarte bine chiar şi atunci când este transportat pe distanţe lungi şi expus la temperaturi ridicate în interiorul muntelui, potrivit BASF.
Maşinile de torcretare pulverizează betonul pe pereţii tunelului, prevenind orice dislocare a pietrelor, cât şi infiltrarea apei în tunel.
Pentru a se asigura că pereţii tunelului de lângă intrarea dinspre sud sunt protejaţi în cazul unui incendiu, aceştia au fost trataţi cu mortar special ce asigură protecţie împotriva incendiilor.
Începând din 2017, tunelul va scurta timpul de călătorie între Zurich şi Milano cu o oră. În plus, trenurile de marfă vor putea să călătorească cu de două ori mai multă încărcătură şi cu viteză dublă, datorită înclinării într-un grad mai mic a liniei ferate, informează BASF.