Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2025

CompaniiBASF furnizează materiale speciale pentru construcţia Tunelului Gotthard

C.P. Ştirile Zilei /

BASF furnizează materiale speciale pentru construcţia Tunelului Gotthard

Trecerea dintre Faido şi Sedrun, de-a lungul părţii de est a Tunelului Gotthard, cel mai lung tunel feroviar din lume, a fost deschisă în data de 15 octombrie.

Materiale speciale au fost necesare pentru realizarea acestei construcţii, unul dintre furnizorii fiind BASF.

Aditivi pentru betoane şi torcrete, maşini de torcretare şi mortar pentru protecţia împotriva incendiilor pentru două din cele cinci secţiuni de construcţie şi pentru aproximativ 20 din cei 57 de kilometri parcurşi de tunel au fost furnizate de BASF.

"Când este folosit pentru lucrări subterane, betonul trebuie să îndeplinească cerinţe dintre cele mai contradictorii: atunci când este transportat mai mulţi kilometri în interiorul muntelui, este esenţial ca betonul să nu se întărească şi să îşi menţină lucrabilitatea pentru mai multe ore. În ceea ce priveşte Tunelul Gotthard, aceasta este una dintre cele mai mari provocări. Pe de altă parte, betonul trebuie să se întărească rapid, de îndată ce este aplicat pe perete tunelului", a declarat André Germann, Manager Construcţii Subterane pentru Germania, Austria, Elveţia şi Europa de Est.

Astfel, un aditiv special a fost dezvoltat în scopul rezolvării provocărilor speciale privind lucrabilitatea betonului în cadrul tunelului Gotthard. Acesta încetineşte procesul de hidratare a cimentului. Combinat cu superplastifianţii BASF, betonul poate fi folosit foarte bine chiar şi atunci când este transportat pe distanţe lungi şi expus la temperaturi ridicate în interiorul muntelui, potrivit BASF.

Maşinile de torcretare pulverizează betonul pe pereţii tunelului, prevenind orice dislocare a pietrelor, cât şi infiltrarea apei în tunel.

Pentru a se asigura că pereţii tunelului de lângă intrarea dinspre sud sunt protejaţi în cazul unui incendiu, aceştia au fost trataţi cu mortar special ce asigură protecţie împotriva incendiilor.

Începând din 2017, tunelul va scurta timpul de călătorie între Zurich şi Milano cu o oră. În plus, trenurile de marfă vor putea să călătorească cu de două ori mai multă încărcătură şi cu viteză dublă, datorită înclinării într-un grad mai mic a liniei ferate, informează BASF.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Internaţional