Producătorul de materiale de construcţii Baumix a anunţat, într-un comunicat de presă, că cele mai bune evoluţii ale vânzărilor, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, au fost înregistrate de adezivii de termosistem şi pentru placări, care şi-au menţinut vânzările, în ciuda unei pieţe în scădere.
Mai mult, în portofoliul Baumix, vârful a fost reprezentat de chiturile de rost, cu o creştere de peste 90% faţă de perioada similară a anului precedent.
Primul sector care arată semne de redresare este reprezentat de cel al renovărilor care, în martie 2011, a crescut cu 0,1%, faţă de martie 2010, potrivit INS, în condiţiile în care, la nivelul întregului trimestru I, a înregistrat o scădere de 9%.
La nivelul întregului an, Baumix estimează că trendurile actuale din vânzări se vor menţine, urmând ca cele mai bune rezultate să fie obţinute pentru gamele de chituri, adezivi termosistem, adezivi placări, respectiv parţial gleturile. Pe de altă parte, cele mai scăzute vânzări vor fi reprezentate de mortare şi şape, pe fondul scăderii generale a pieţei.
"Segmentul de mortare şi şape este extrem de afectat de scăderea cu 11,1% a lucrărilor pentru clădiri rezidenţiale şi cu 7,8% a construcţiilor noi în primul trimestru, scădere care estimăm că se va menţine şi în cel de-al doilea trimestru," a declarat Răzvan Bobe, Director Cercetare Dezvoltare Baumix.
În ceea ce priveşte ponderea key account/retail în vânzări, în primele 5 luni din 2011, segmentul key account a reprezentat 55% din vânzarea totală, un procent constant în comparaţie cu primele 5 luni din 2010. Produsele cu cea mai bună evoluţie a vânzărilor în zona retail au fost adezivii pentru placări, chiturile şi gleturile, iar în zona key account toate gamele de produse au avut o evoluţie bună, chiturile fiind şi aici cele mai căutate.