Compania Baumix, producător de materiale de construcţii, a înregistrat în primele 9 luni ale anului 2010 un profit de 770 mii lei şi estimează că va încheia anul cu un profit net de circa 400 mii lei.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri aceasta este estimată pentru anul 2010 la 30,7 milioane lei cu 15 mai mică decât în 2009, în timp ce EBITDA este în creştere cu 25% faţă de 2009, reprezentând 9% din cifra dfe afaceri pe 2010.
Strategia adoptată de companie pe timp de criză a fost una de optimizare a costurilor şi de eficientizare a proceselor tehnologice.
2009 - reducerea costurilor, dar creşterea eficienţei
În condiţiile unei pieţe de construcţii aflate în scădere cu 30% faţă de 2009, într-un context concurenţial caracterizat de politici de dumping, în lipsa unor dezvoltări imobiliare importante şi a anulării programelor de anvelopări, Baumix a reuşit totuşi să se menţină pe profit în anul 2010.
Costurile au fost reduse prin creşterea cu 40% a productivităţii odată cu relocarea fabricii de la Gherla în Ploieşti.
Mai mult 600 mii lei s-au investit în modernizarea echipamentelor din ciclul de producţie pentru creşterea randamentului şi asigurarea unei calităţi ridicate a produselor. Investiţii s-au făcut şi în capitalul uman, activităţile de teambuilding şi CSR s-au ridicat la 300 mii lei.
Compania nu aplicat o politică de reducere masivă a preţurilor sau a calităţii produselor, şi de asemenea nu a făcut reduceri de personal. Singurele reduceri de preţuri efectuate au fost prin promoţii, ne-a precizat doamna Claudia Russu, director marketing Baumix.
Baumix a mizat în acest an pe extinderea prezenţei sale în reţelele de bricolaj.
Compania a reuşit de asemenea să nu îşi blocheze fluxul de lichidităţi în contracte nesigure cu statul sau la diferiţi creditori.
Baumix este implicată în numeroase proiecte de reabilitare clădiri prin primării. Pentru a diminua riscurile compania preferă să semneze contacte direct cu constructorul. Astfel faţadele blocurilor sunt reabilitate cu produse Baumix în Bucureşti, sectorul 1 şi regiunea Moldovei dar şi în multe alte localităţi din ţară.
2011 - noi pieţe, noi produse
Planurile Baumix pentru 2011 includ creşterea cifrei de afaceri până la nivelul de 36 milioane lei.
Revenirea sectorului de construcţii depinde în primul rând de politicile pe care le va implementa statul român în ceea ce priveşte programele prima casă, reabilitarea clădirilor şi nu în ultimul rând de relansarea creditelor, ne-a explicat doamna Russu.
În 2011 Baumix doreşte să se extindă pe diferite pieţe "Suntem în continuă dezvoltare, vizăm piaţa de tencuieli, de chituri, nu doar produse noi.", a declarat doamna Rusu.
De asemenea în 2011 Baumix va miza pe promovarea unui produs inovator pe piaţa românească. Este vorba de tencuiala decorativă uscată.
Deşi produsul este pe piaţă de doi ani, nu a beneficiat încă de o promovare intensivă. O campanie în acest sens este în plan pentru 2011.
Acest produs aduce numeroase beneficii printre care cele mai importante sunt reducerea costurilor şi sporirea calităţii.
Este vorba de o tencuială sub formă de praf care se poate prepara direct pe şantier adăugând apă. Datorită dimensiunilor reduse costurile de transport şi depozitare sunt mult mai mici. Astfel produsul este cu 30-40% mai ieftin decât tencuielile obişnuite, ne-a explicat domnul Răzvan Bobe, director cercetare-dezvoltare Baumix.
De asemenea soluţia tehnică este mult superioară. Tencuielile gata preparate nu respiră, favorizând astfel apariţia igrasiei, algelor, bacteriilor şi a ciupercilor. În schimb produsul Baumix este un material natural, având un PH de 12 îşi menţine aspectul pe toată durata de garanţie de 30 ani.
Acest produs reprezintă potrivit domnului Răzvan Bobe soluţia viitorului. Această soluţia fiind deja preferată în occident în detrimentul celei clasice.