Ruukki România, parte a grupului finlandez Rautaruukki, a înregistrat în 2010 un avans de 8% al vânzărilor de ţiglă metalică, comparativ cu anul precedent. Lansările de noi produse, prezenţa puternică pe segmentul de renovări, investiţiile în comunicare şi reţeaua vastă de distribuitori au fost factorii de susţinere a acestei creşteri.
Învelitorile metalice deţin o pondere de 16% din vânzările totale realizare de Ruukki în România. Principalele grupe de produse comercializate de Ruukki la nivel local sunt structurile metalice, ţiglă metalică, profilele de faţadă şi panourile termoizolante.
"Anul trecut compania a reuşit să răspundă prompt unei cerinţe din piaţă. A fost un an în care proiectele noi au lipsit, în schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a clădirilor. Noi ne-am orientat către clienţii care au realizat lucrări de renovare, drept urmare 80% din vânzările realizate de companie în 2010 vizează produse achiziţionate pentru înlocuirea vechilor acoperişuri", a declarat Zoltan Szoke, Business Manager divizia Roofing.
"Pentru acest an estimăm o uşoară scădere în ceea ce priveşte ponderea comenzilor pentru lucrările de renovare şi implicit o creştere a construcţiilor noi. Astfel, raportul în vânzări ar putea fi de 75% pentru lucrările de renovare şi 25% pentru construcţiile noi. De asemenea, preconizăm că în 2011 vom asista la o uşoară revigorare a pieţei de învelitori din România", a mai adăugat Zoltan Szoke.
Evoluţia vânzărilor de învelitori Ruukki în 2010 este justificată şi de lansarea de noi poduse. Printre acestea se numără şi Ruukki Finnera, un acoperiş tip "Do It Yourself" dar cu o calitate superioară şi caracteristici tehnice deosebite, un concept unic pe piaţa de profil, precizeaza un comunicat Ruukki.
Creşterile companiei au fost suţinute de asemenea de investiţiile în comunicarea specifică segmentului de acoperişuri. Reţeaua vastă de peste 100 de distribuitori a fost foarte importantă pentru avansul înregistrat.