După pierderi de mai bine de un milion de euro în 2009, Duraziv speră să se refacă complet în cursul acestui an pentru a începe în forţă anul 2011
Duraziv îşi bazează strategia de recuperare pe dezvoltarea departamentului de vânzări şi scoaterea pe piaţă de noi produse mai bine adaptate la nevoile clienţilor. Această strategie a dat deja roade, compania înregistrând în ultimele 9 luni o creştere de 45% a cifrei de afaceri pe tot grupul.
"În 2009 am pierdut în jur de un milion şi ceva de euro, dar anul acesta sper să ajungem pe zero, în 2011 urmând să trecem pe profit", a declarat domnul Daniel Guzu, acţionar majoritar al companiei.
În ciuda pierderilor înregistrate în 2009, în anul curent compania nu a aplicat nici o măsură de reducere a salariilor sau a numărului de angajaţi. Dimpotrivă Duraziv a făcut noi angajări mai ales pe partea de vânzări, numărul agenţilor de vânzări fiind dublat de la 6 la 12 angajaţi.
Compania nu a optat nici pentru reducerea standardului de calitate: "Odată ce oferi un produs la un standard de calitate, nu poţi decât să-l îmbunătăţeşti. Nu poţi să dai ceva şi apoi să-l iei înapoi. Poţi să scazi preţul.", a explicat domnul Guzu.
Totuşi, cel puţin pe sectorul de adezivi, compania nu a dus o politică de reducere a preţurilor ci doar a aplicat promoţii la unele produse. Pe sectorul de profile metalice însă compania s-a văzut nevoită să reducă preţurile şi chiar să vândă în pierdere pentru a se debarasa de stocul existent în depozite.
Duraziv a optat în schimb pentru lansarea de noi produse, cosmetizarea gamei de produse, focusarea fiind spre nevoile clientului.
Fonduri europene pentru Duraziv
Compania a accesat şi fonduri europene pentru achiziţionarea de utilaje pe sectorul de profile metalice. Valoarea investiţiei este de 500.000 euro, însă până la momentul de faţă compania nu şi-a recuperat banii.
Menţinerea creşterii este dependentă de atmosfera politică
"Dacă nu exista problema reducerii salariilor bugetarilor era mult mai bine. În primăvară creştea companiei era de 60%. Trebuia să se ia doar măsura de mărire a TVA-ului. O creştere de 5% nu influenţa decizia cuiva de a renova. Dar în condiţiile actuale de nesiguranţă, cei care lucrează la stat şi-au stopat cheltuielile de renovare.", a precizat domnul Guzu.
Anul viitor menţinerea creşterii cifrei de afaceri va depinde de atmosfera politică. În situaţia în care se reduc salariile, obiceiurile de consum vor scădea drastic. "Stabilitatea politică: aici este cheia", a punctat domnul Guzu.
Pe viitor compania va opta în continuare pentru dezvoltare. Una dintre investiţiile prevăzute pentru anul 2011 este deschiderea unei noi secţii de vopsele, în care se vor investi 500.000 euro. "Odată apucat de business nu poţi să te opreşti, trebuie să te dezvolţi.", a încheiat domnul Guzu.