Grupul Lindab a înregistrat o creştere a vânzărilor de 4%, până la 557,4 mil. euro, în perioada ianuarie-septembrie 2011, potrivit unui comunicat al companiei.
În acelaşi timp profitul a evoluat cu 10,3%, până la 33,2 mil. euro în trimestrul 3 al acestui an, grupul a obţinut o creştere de 1% faţă de perioada similară a anului trecut, până la valoarea de 209,8 mil. euro.
"Dacă trimestrul 3 2010 a fost un trimestru bun, ce a profitat de impactul pozitiv al preţului oţelului, în cel de-al treilea trimestru al acestui an am avut într-o oarecare măsura parte de efectul opus în ceea ce priveşte profitabilitatea. În acelaşi timp, am fost afectaţi de creşterea continuă a presiunii din direcţia preţurilor, în special pe piaţa diviziei Profile Componente din Europa Centrală şi de Est", a declarat David Brodetsky, Preşedinte şi CEO Lindab.
Pieţele nordice au înregistrat o uşoară creştere de 2% în cel de-al treilea trimestru al anului, iar pieţele vest europene au avut o evoluţie mixta, cu mari variaţii, rezultând într-o scădere de 2% per total.
Cea mai puternică piaţă a fost Europa Centrală şi de Est/Comunitatea Statelor Independente (+7%), a cărei creştere a fost susţinută de vânzarile pe segmentul non-rezidenţial, în special pe divizia Building Systems.