Profitul Grupului Lindab a crescut, în perioada iulie-septembrie 2010, cu 46% faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel acesta a atins valoarea de 23 milioane Euro, comparativ cu 15,8 milioane Euro în trimestrul 3 al anului 2009.
Pe de altă parte în ultimele 9 luni profitul a crescut cu doar 2%, până la 29,6 milioane EUR, comparativ cu 29 milioane EUR în primele 9 luni ale lui 2009, potrivit Grupului Lindab.
Vânzările grupului au crescut în perioada iulie-septembrie cu 3%, de la 199 milioane EUR la 205 milioane Euro, însă per total în ultimele 9 luni vânzările Lindab au scăzut cu 11%, până la 527 milioane EUR (faţă de 591 milioane EUR în perioada similară a anului trecut).
Pe Divizia Profile Componente s-a remarcat o creştere a vânzărilor de 7%, provenită în special din zona rezidenţială. Suedia se evidenţiază, în luna septembrie înregistrând un maxim istoric din punct de vedere al vânzărilor pe această piaţă.
Divizia Building Systems (clădiri metalice) a prezentat o creştere a vânzărilor cu 20%. Acest procent s-a datorat în special vânzărilor din Europa Centrală şi de Est şi zona Rusiei şi Comunitatea Statelor Independente (CSI), datorită finalizării unor comenzi realizate în trimestrul al doilea. Grupul şi-a concentrat eforturile asupra pieţei din Rusia, o piaţă care dă deja semnale pozitive, iar strategia de viitor presupune sporirea capacitatii de producţie şi a eficienţei la fabrica de la Yaroslavl.
În schimb evoluţia Diviziei Ventilaţii a înregistrat în trimestrul 3 al acestui an vânzări în uşoară scădere, -3%. Pentru a spori profitabilitatea, Grupul va inaugura anul viitor încă un spaţiu de producţie de 10.000 mp în Cehia, unde va muta o parte din producţie începând cu trimestrul 2 2011.
Din punct de vedere geografic, zonele cu poziţie bună sunt cea Nordică, Europa Occidentală şi Europa Centrala şi de Est, în timp ce Rusia şi CSI sunt considerate a fi regiuni cu mare potenţial de creştere.
"Evoluţia noastră în cel de-al treilea trimestru a confirmat tendinţele recente şi aşteptările noastre: avem semnale pozitive din direcţia pieţei rezidenţiale, pieţele non-rezidenţiale s-au stabilizat şi am reuşit să contracarăm efectele costului ridicat al oţelului prin preţurile de vânzare. Per ansamblu, noua strategie presupune să ne concentrăm eforturile, atenţia şi resursele către segmentele de business pe care le considerăm puncte forte, pe cele mai atractive pieţe. ", a declarat David Brodetsky, Preşedinte şi CEO Lindab Group.