Implicaţiile conceptului de responsabilitate socială corporativă în cadrul mediului de afaceri româneşti au fist dezbătute în cadrul conferinţei "Why is CSR in the interest of my company?", organizate de Ambasada Regatului Ţărilor de Jos la Bucureşti şi Camera de Comerţ Olandeză-Română.
În opinia domnului Hans Smaling, Consilier pe Economie şi Comerţ în cadrul Ambasadei Regatului Ţărilor de Jos la Bucureşti, chiar şi în timp de criză trebuie să existe un echilibru între eforturile companiei de a supravieţui şi activitatea de responsabilitatea socială. În plus, responsabilitatea socială coroporativă este în interesul companiilor din mai multe puncte de vedere: o mai bună imagine publică, aduce valoare brandului, atrage forţă de muncă, parteneri şi clienţi. "Criza economică a avut ca rădăcini lăcomia, rezultată din ignorarea conceptului de responsabilitate socială corporativă", afirmă domnul Smaling.
În contextul globalizării, acţiunile responsabile ale companiilor devin cu atât mai importante. Sunt multe state în care acest proces este la un nivel incipient. Se pot face demersuri pentru a stimula un comportament responsabil, de exemplu ca respectarea standardelor de responsabilitate socială corporativă să reprezintă o condiţie stipulată în acordurile comerciale, precizează domnul Hans Smaling.
În opinia domnului Steven van Groningen, preşedintele Raiffeisen Bank, corupţia este cel mai rău aspect pentru o societate, iar aici companiile trebuie să reacţioneze responsabil şi să nu accepte astfel de manifestări: "Prefer să pierd în faţa unui trişor decât să devin la rândul meu un trişor. Mai devreme sau mai târziu tot va ieşi la iveală trişorul", a afirmat domnul Steven van Groningen în cadrul conferinţei.