România se plasează pe locul trei în cadrul ţărilor cu cele mai multe branduri de retail nou intrate pe piaţă în 2010, conform studiului CBRE, "How Global is The Business of Retail", la care au participat peste 300 de retaileri din 73 de ţări de pe întreg globul. Aproape jumătate din cei peste 300 de comercianţi analizaţi în cadrul studiului CBRE au magazine fizice în toate cele trei regiuni ale globului.
România se plasează pe locul 33 din cele 73 de ţări analizate în ceea ce priveşte prezenţa comercianţilor internaţionali. Dintre aceştia, cel mai bine reprezentaţi sunt comercianţii din sectorul fashion & denim, urmaţi de comercianţii cu domenii de activitate specifice. Chiar dacă am asistat la o întărire a prezenţei comercianţilor de lux în ultimele 12 - 18 luni, în continuare există loc pentru expansiune, în condiţiile în care doar 7% din această categorie de comercianţi analizaţi sunt prezenţi şi în România.
Francizele reprezintă o metoda de operare comună în România - asfel 56% din comercianţi folosesc acest model, dar acest procentaj este în scădere faţă de anii trecuţi. Anumite companii mamă au fost nevoite, în ultimele 12 - 18 luni, să preia activitatea francizorului din cauza slabelor rezultate financiare. În multe din cazuri însă, marile corporaţii aleg să intre direct în piata, nu prin francizori.