Cifra de afaceri netă a Teraplast a crescut în primele nouă luni din 2011 cu 2,3%, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 164,37 milioane lei.
S-a înregistrat o creştere a vânzărilor de mărfuri, dar şi a celor către piaţa externă, în timp ce pe piaţa internă doar sistemele de tubulatură şi profile PVC pentru tâmplărie au înregistrat creşteri.
"În ciuda mediului economic, vânzările au fost pe un trend ascendent, ceea ce confirmă faptul că Teraplast poate să îşi atingă obiectivele de creştere şi să profite de oportunităţile pieţei interne şi externe, mai ales că în 2011 ponderea exporturilor în cifra de afaceri a înregistrat o evoluţie importantă. Actualele turbulenţe de pe pieţele internaţionale ne obligă să fim extrem de precauţi, în special pe segmentul de management al costurilor, însă suntem pregătiţi pentru a ne atinge obiectivele strategice pentru perioada 2011-2012.", a declarat Ştefan D. Bucataru, director general Teraplast.
S-au înregistrat creşteri ale poziţiilor reprezentate de alte venituri din exploatare, dar şi componenta corespunzătoare din cadrul altor cheltuieli din exploatare în principal datorate valorificării inventarelor efectuate pe parcursul trimestrului al treilea. Venitul net cumulat total rezultat a fost de 0,2 milioane lei.
Profitul Teraplast a fost influenţat negativ, printre alţi factori, de creşterea cheltuielilor cu dobânda în primele nouă luni din 2011, cu aproximativ 10%, dar şi a cheltuielilor cu diferentele de curs, cu aproximativ 20% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Astfel s-a înregistrat o pierdere de 6,95 milioane lei în cele trei trimestre care s-au scurs.
Activele imobilizate au crescut în primele nouă luni ale anului 2011 cu aproximativ 4%, faţă de nivelul consemnat în aceeaşi perioadă din 2010, ca rezultat al investiţiilor realizate, dar şi datorită creşterii poziţiei de imobilizări financiare cu 25% este prin creşterea participatiei Teraplast la capitalul social al Plastsistem. Aceasta s-a făcut prin aport în natură (teren şi imobil situate în Bistrita), procentul de deţinere la 30 septembrie 2011 fiind de 78,71% (2010: 72,54%).
Activele circulante au înregistrat o scădere de aproximativ 20% faţă de septembrie 2010. În structură, stocurile s-au redus cu 18%, la 32,7 mil. lei iar creanţele s-au redus cu 19,8%, la 67,2 mil. lei (2010: 83,9 mil. lei). În aceeaşi perioadă, numerarul din casă şi banci a fost de aproximativ 1,40 mil. lei (cu 0,20 mil. lei mai puţin decât în 2010). Stocurile de materii prime şi materiale au crescut cu aproximativ 19% faţă de septembrie 2010, mărfurile au rămas la valori similare, în timp ce produsele finite au scăzut cu aproximativ 35%.
Datoriile către instituţiile financiare s-au menţinut la un nivel similar cu cel de la septembrie 2010, în timp ce datoriile comerciale s-au diminuat cu aproximativ 18%. De asemenea, provizioanele pentru riscuri şi cheltuieli sunt la un nivel de 1,95 mil. lei (suma de 1,72 mil. lei reprezentând corecţia înregistrată la sfârşitul lunii iunie 2011, aferentă anului precedent).
Ultimul trimestru al anului în domeniul de activitate al Teraplast înseamnă intrarea în perioada de extrasezon, astfel încât compania se aşteaptă la stagnări şi chiar scăderi ale principalelor segmente de business. În aceasta perioadă, societatea se va concentra pe dezvoltarea pieţelor externe, în vederea compensării scăderii cererii de pe piaţa internă din perioada de iarnă.
Compania Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al firmei acopera toata gama instalatiilor (mai putin cele de incalzire si ventilatie).