Producătorul de cărămizi "Wienerberger", a obţinut o creştere de 18% a vânzărilor de cărămizi şi de 25% a livrărilor de pavaje în prima jumătate a acestui an, în contextul în care numărul caselor nou construite s-a diminuat constant, au anunţat reprezentanţii companiei.
"Wienerberger" a înregistrat în perioada iulie 2010 - iulie 2011 venituri totale în Sud-Estul Europei de 273 milioane de euro, în creştere faţă de iulie 2009 - iulie 2010 cu 17%. În acelaşi interval profitul operaţional al companiei s-a majorat cu 45% în această regiune, ajungând la 44 milioane de euro.
La nivel global veniturile companiei au crescut în primele şase luni ale acestui an cu 19% până la 986 milioane de euro. Profitul operaţional s-a majorat cu 58% de la începutul anului, ajungând la 123 milioane euro. Veniturile producătorului de cărămizi au fost susţinute de o mai bună utilizare a capacităţilor de producţie instalate, de un management strict al costurilor şi de majorarea preţurilor cărămizii. Preţurile au crescut cu aproximativ 1% în perioada menţionată. "Succesul nostru are la bază o focalizare pe marketing şi pe vânzarea de produse inovative şi eficiente energetic. Rezultatele au fost influenţate şi de măsurile anterioare de reducere, dar şi de achiziţiile care ne-au îmbunătăţit poziţia în piaţă" a explicat domnul Heimo Scheuch, CEO "Wienerberger" AG.
Oficialii companiei se aşteaptă ca trendul pozitiv să se menţină şi în a doua parte a anului, în special pe pieţele din Vestul Europei, în Polonia, Cehia şi Rusia.