Volumul noilor construcţii rezidenţiale în primele nouă luni ale anului 2010 au fost influenţate, în principal, de nesiguranţa climatului economic şi implicit de o neîncredere în rândul consumatorilor. Pieţele din Europa Central-Estică sunt în continuare dificile şi nu sunt semne concrete că în privinţa cererii pentru materialele de construcţii s-a atins pragul de jos. În acest context, în primele nouă luni ale anului 2010 "Wienerberger" a înregistrat o scădere cu 5% a veniturilor, acestea atingând nivelul de 1343,3 milioane euro. Scăderea de volum a înregistrat 2%, iar preţurile au scăzut cu 5%. Declinul veniturilor s-a datorat volumulelor mai scăzute din Europa Centrală şi de Est. În acelaşi timp Europa de Vest şi America de Nord au dat semne de stabilizare, potrivit raportului Wienerberger privind rezultatele companiei pentru primele trei trimestre ale anului.
Potrivit aceleiaşi surse, profitul operaţional, înainte de deducerea dobânzilor, ratelor, deprecierii si amortizării (EBITDA), a scăzut cu 10% atingând 160,5 milioane euro.
Rezultatele financiare au fost sub anul precedent înregistrând -33,2 milioane euro, (comparativ cu 2009 când au fost înregistrate -28 milioane euro).
Profitul/pierderea înregistrat înainte de aplicarea taxelor a fost negativ situându-se la -15,6 milioane euro, datorită rezultatelor de operare mai slabe. Totuşi rezultatul a fost semnificativ mai bun decât în anul 2009 având în vedere absenţa costurilor nerecurente de restructurare.
Fluxurile de numerar destinate investiţiilor şi achiziţiilor au fost în mod semnificativ reduse comparativ cu primele nouă luni ale anului 2009, ajungând la 63 milioane euro. Din total 30,2 milioane euro au fost utilizate pentru completarea proiectelor aflate în derulare.
"Wienerberger" a achiziţionat, la sfârşitul lui octombrie 2010, ultimele 25% de acţiuni ale "Semmelrock". De asemenea compania a făcut o înţelegere în vederea achiziţiei "Steinzeug Abwassersysteme": "Ne-am adaptat nu doar structura de costuri, dar de asemenea ne-am poziţionat produsele la un nivel corespunzător cu al pieţei curente şi suntem bine echipaţi pentru o revenire. Astfel, vom râmâne focusaţi pe inovarea de produse şi pe dezvoltarea de noi produse, pentru a ne întări şi mai mult poziţia strategică de furnizor al unei game complete de sisteme", a declarat domnul Heimo Scheuch, CEO "Wienerberger" AG.
Conform sursei citate, volumul vânzărilor din Europa Central-Estică în perioada menţionată a fost influenţat în mod negativ de vremea nefavorabilă construcţiilor în primele luni ale anului, precum şi de efectele crizei. Astfel, veniturile din Europa Central-Estică s-au redus cu 12% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 407,5 milioane euro. În vreme ce declinul cererii pentru materiale de construcţie s-a oprit în Polonia, pieţele din Cehia, Solvacia, Ungaria şi Europa de Est au rămas dificile. Tendinţa descendentă în numărul construcţiilor rezidenţiale noi din România şi Bulgaria a continuat în primele nouă luni, însă acest neajuns nu a oprit consolidarea poziţiei companiei pe aceste pieţe.