"Fabryo Corporation", cel mai mare producător de lacuri şi vopsele decorative din România, a înregistrat o creştere de 14% a cotei valorice, în perioada august-septembrie 2010 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat compania, într-un comunicat de presă, citând datele MEMRB - companie ce furnizează informaţii despre vânzările retail pentru diverse categorii de produse de consum.
Societatea a înregistrat creşteri în volum şi în valoare în principalele categorii de produse - lavabile, emailuri şi lacuri, "Savana" fiind cea mai puternică marcă în segmentul de produse decorative din ţara noastră.
În categoria vopselelor lavabile, creşterea în valoare se ridică la 13%, în timp ce emailurile au înregistrat un avans valoric de 6%, în perioada menţionată. Lacurile au ajuns la o cotă de 20,6%, de la 10,6% în august-septembrie 2009. Rezultatele obţinute până în acest moment confirmă atingerea obiectivului principal al companiei pentru 2010, de majorare a cotei valorice în retail la 24%, până la finalul anului.
În volume, "Fabryo" deţine o cotă de 21,6%, primii trei producători din domeniu reprezentând împreună 51,9% din piaţă. În ceea ce priveşte aspectul valoric, cota însumată a primilor trei producători este de 57,3%, "Fabryo" deţinând 23,5%.
"Conform ultimelor date MEMRB avem o creştere şi faţă de iunie-iulie 2010 şi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009, astfel încât putem spune că ne-am atins ţinta pentru acest an, în ceea ce priveşte consolidarea poziţiei de lider a Fabryo, atât în retail, cât şi în industrie", a declarat Aliz Kosza, director general executiv "Fabryo Corporation". "Creşterea este constantă, de la lună la lună, cheia reuşitei noastre fiind şi în acest an inovaţia, lansările inteligente şi calitatea execuţiei. Suntem mulţumiţi de rezultate, cu atât mai mult cu cât acelaşi studiu MEMRB indică, în perioada monitorizată, o scădere a consumului în retail de -22% în valoare."
Fabryo a dezvoltat şi lansat, în prima jumătate a acestui an, un număr mare de produse noi, în mare parte sub marca "Savana", dintre care trei sunt soluţii specializate, care aduc beneficii unice pe piaţa din România: sistemul complet antimucegai, amorsa pentru lucrări rapide şi vopseaua elastică structurată.
"Fabryo Corporation" este lider pe piaţa de lacuri şi vopsele decorative din ţara noastră, cu vânzări realizate exclusiv pe piaţa locală. Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse şi grunduri, comercializate sub mărcile "Savana", "Innenweiss" şi "Rost". Societatea deţine cea mai mare platformă de producţie de vopsele din Europa de Sud-Est, în urma unei investiţii de peste 20 milioane de euro, din 2006, până în prezent. Acţionar unic al "Fabryo Corporation" este fondul de investiţii suedez "Oresa Ventures".