Comisia Europeană va susţine în Parlamentul European alocarea a 40 miliarde de euro pentru proiectele de infrastructură prin instrumentul "Connecting Europe", în următorul exerciţiu financiar al Uniunii Europene (n.r. 2014-2020). "Suntem încântaţi de faptul că, în cele din urmă, Comisia Europeană a propus un cadru coerent pentru finanţarea proiectelor de infrastructură de maximă necesitate", a declarat doamna Luisa Todini, preşedintele Federaţiei Europene a Industriei Construcţiilor (FIEC), cu ocazia publicării următorului cadru financiar multianual al UE.
Prin aceast instrument 31 de miliarde de euro, incuzând 10 miliarde de euro din Fondul de Coeziune, vor avea drept destinaţie exclusiv infrastructura de transport. Pe lângă acestea, în jur de 24 miliarde de euro ar trebui să fie adăugate ulterior din Fondul de Coeziune. Prin urmare, cel puţin 55 miliarde de euro ar trebui să fie disponibile pentru infrastructura de transport în intervalul 2014-2020, mai mult comparativ cu cele 50 de miliarde de euro alocate în exerciţiul financiar actual, a explicat doamna Todini.
În ceea ce priveşte promovarea eficienţei energetice a clădirilor, FIEC susţine angajamentul Comisiei Europene de a spori rolul Fondului de Coeziune în finanţarea unor astfel de proiecte, dar consideră că este regretabil faptul că nu s-a alocat un sprijin suplimentar Fondului pentru Eficienţă Energetică în umrătorul exerciţiu financiar. "Avem nevoie de o politică vizionară pentru a ajunge la o piaţă reală a eficienţei energetice pentru clădirile noi şi vechi", a adăugat doamna Todini.
FIEC susţine de asemenea stabilirea sumei de 376 milioane de euro, incluzând instrumentul "Connecting Europe" pentru Politica de Coeziune.
Potrivit estimărilor Comisiei Europene, sunt necesare în jur de 200 miliarde de euro pentru reţelelor energetice trans-europene, 540 miliarde de euro pentru reţelele de transport trans-europene şi peste 250 miliarde de euro pentru tehnologia informaţiei şi coumicării pentru perioada 2014-2020.