Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADNR) s-au burzuluit, ieri, la presă, printr-un comunicat, cum că ar fi greşit "matematica" preţului de construcţie al unui tronson din Autostrada Transilvania.
Compania susţine că sunt greşite informaţiile publicate de presa centrală, care a constatat că CNADNR a scos la licitaţie un tronson din această autostradă la un preţ triplu faţă de cel semnat cu americanii de la Bechtel.
Iată ce ne explică CNADNR, cu o nonşalanţă uimitoare: "Informaţiile publicate (n.r. presă), se regăsesc pe site-ul CNADNR SA, la secţiunea Proiecte-Construcţie autostrăzi - Autostrada Braşov - Cluj - Borş, pentru Tronsonul Târgu Mureş (Ogra) - Câmpia Turzii, valoarea proiectului fiind de 143,172 milioane euro fără TVA (fără activităţi de proiectare)/170,38 milioane euro inclusiv TVA. Această estimare de la nivelul anului 2003 reprezintă costuri din contractul încheiat cu firma Bechtel Int. Inc, fără să existe la acel moment un Proiect Tehnic.
În anul 2012 a fost realizată o nouă actualizare a studiului de fezabilitate pe această secţiune, valoarea rezultată fiind de 503,67 milioane de euro inclusiv TVA, valoare care include şi activităţi de proiectare.
În anul 2014, a fost reevaluată investiţia pe acest sector, valoarea estimată rezultată fiind de 432,22 milioane euro inclusiv TVA, care include pe lângă lucrări de drum şi mai multe lucrări suplimentare".
Informaţiile CNADNR nu contrazic calculele din presă. Dar se pare că societatea ceartă jurnaliştii că iau în seamă contractul din 2003, care a fost perfect valabil, şi nu estimarea de la nivelul anului 2012.
Mai mult decât atât, în anunţul de licitaţie pentru tronsonul buclucaş publicat pe SEAP, CNADNR estimează valoarea lucrărilor la maxim 531 milioane de euro!
În prezent, avem 646 de kilometri de autostradă, potrivit lui Dan Şova, fostul ministru al Transporturilor, care şi-a anunţat demisia pentru a se ocupa de campania pentru alegerile prezidenţiale. Domnia sa susţine că alţi 148 de kilometri sunt în lucru, încă 169 km se află în stadiul de licitaţie, iar restul de 1348 de kilometri sunt "în pregătire", conform Masterplanului pentru anul 2020.