Retailerul suedez IKEA a anunţat achiziţia unui teren pentru construirea celui de-al doilea magazin din ţara noastră, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Terenul are o suprafaţă de aproximativ 13,7 hectare şi este situat pe bulevardul Pallady, sectorul 3 din Bucureşti, însă valoarea achiziţiei nu a fost publicată de companie.
Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România, a declarat: "Acest pas este rezultatul eforturilor susţinute ale întregii echipe şi în special ale colegilor din departamentul de dezvoltare. Aşa cum am mai spus, în mai multe oraşe mari din ţară există potenţial ridicat pentru a deschide magazine IKEA. În acelaşi timp, magazinul existent în Bucureşti primeşte, în prezent, un număr foarte mare de vizitatori, ceea ce poate afecta uneori percepţia lor asupra experienţei din timpul cumpărăturilor sau este prea departe de unii locuitori din Bucureşti, care aleg să nu ne mai viziteze din acest motiv. De aceea, am decis să deschidem al doilea magazin tot în Bucureşti, într-o zonă care oferă acces mai larg către reţeaua de transport în comun bucureştenilor din zonele mai îndepărtate".
Şeful companiei susţine că IKEA va continua să caute terenuri şi în alte localităţi din ţară pentru deschiderea de noi magazine. În prezent, singurul magazin IKEA de la noi se află pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti, lângă centrul comercial Băneasa Shopping Center. Acesta a fost inaugurat în 2007, fiind operat iniţial în sistem de franciză locală, devenind ulterior parte a grupului IKEA.
În anul fiscal 2014, IKEA a înregistrat un profit net de 3,3 miliarde de euro, potrivit datelor companiei, cele mai bune performanţe fiind înregistrate în China şi America de Nord, în timp ce Europa a înregistrat şi ea un trend ascendent. Magazinele din IKEA Group au primit în jur de 716 milioane de vizitatori, în timp ce peste 1,5 miliarde de vizite au fost înregistrate în mediul online.
Vânzările companiei au crescut cu 5,9% faţă de anul 2013, ajungând la 28,7 miliarde de euro. Alături de veniturile obţinute din chiriile pentru centrele comerciale, veniturile totale obţinute s-au ridicat la 29,3 miliarde de euro. Potrivit sursei citate, IKEA Group îşi propune ca, până la sfârşitul anului, să investească 1,5 miliarde de euro în proiecte de energie regenerabilă, în special pentru parcuri de colectare a energiei eoliene şi panouri fotovoltaice.