Compania "ArcelorMittal Construction" (AMC) România a livrat, în prima jumătate a lui 2008, pe piaţa autohtonă, 22 de hale industriale prin divizia sa "Arval". Prin această divizie, AMC România oferă soluţii tehnice şi arhitecturale şi ges-tionează proiecte de construcţii de hale industriale sau profile pentru clădiri. Divizia Arval a reprezentat cea mai consistentă parte a afacerilor AMC din ţara noastră, în primele şase luni ale anului, cu un aport de 40 de procente din cifra de afaceri.
"Piaţa pe care activăm noi cu cele trei divizii, Armat, Arval şi Arclad a fost dinamică până la jumătatea anului, însă am observat o încetinire a vitezei de creştere în trimes-trul al doilea şi chiar în prezent", a declarat Marian Pîrvu, directorul general al AMC România. Cea mai importantă componentă a creşterii pieţei este reprezentată de mărirea numărului de competitori. Blocajul financiar resimţit la nivel macro este factorul negativ al acestei perioade, sus-ţine domnia sa.
Armat a livrat 350.000 de metri pătraţi de ţiglă metalică
Divizia Armat a livrat către partenerii de pe întreg teritoriul României 350.000 de metri pătraţi de ţiglă metalică, cantitatea fiind produsă în Bucureşti şi în Iaşi. În zona Munteniei, Armat a vândut cea mai mare cantitate de ţiglă metalică, aproximativ 60 de procente din cantitatea totală.
Investiţiile vor continua la fabrica din Iaşi a AMC România. Acest proiect de dezvoltare derulat de Divizia Armat a devenit operaţional în prima parte a anului şi va primi o nouă tranşă de investiţii de aproximativ două milioane euro pentru a putea produce jgheaburi şi burlane. "În primele şase luni din 2008, secţia de la Iaşi a avut un aport mic la totalul cifrei de afaceri, în jur de 10 procente. Însă, începe să crească datorită punerii în funcţiune a utilajelor de prelucrare jgheaburi şi burlane", consideră Marian Pîrvu.
Arclad a adus în piaţă 600.000 de metri pătraţi de profile de tablă
Pentru Divizia Arclad, rezultatele la şase luni arată că a reuşit să aducă în piaţă 600.000 de metri pătraţi de profile de tablă, folosită pentru închiderile exterioare ale clădirilor industriale. O a doua componentă a business-ului Arclad o reprezintă panourile pentru închideri exteriore din care s-au livrat aproximativ 200.000 de metri pătraţi. "Toată cantitatea vine, însă, din import pentru că fabrica am pornit-o în iulie", a spus domnul Pîrvu.
Domnia sa a adăugat că dincolo de evoluţia pieţei şi ceilalţi factori externi, consideră că societatea a livrat materiale către toate segmentele pieţei materialelor metalice prin Arclad - închideri pentru clădiri, Armat - sectorul rezidenţial şi Arval - hale industriale.
"Arcelor Mittal Construction" România a încheiat anul 2007 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro. Divizia Armat este dezvoltată în urma unei expertize în domeniul acoperişurilor, planşeelor şi structurilor metalice pentru case. Armat îşi mobilizează eforturile pentru dezvoltarea proiectelor rezidenţiale. Arclad cuprinde o serie de activităţi al căror scop este de a servi nevoile curente ale firmelor de cons-trucţii, oferind produse din tablă cutată, panouri şi accesorii. Arval este specializat pe soluţii tehnice şi arhitecturale complete pentru faţade, acoperişuri şi planşee, precum şi hale industriale uşoare.









































