Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2025

INFRASTRUCTURAA fost lansată strategia de modernizare şi dezvoltare a aeroporturilor

C.P. Ştirile Zilei /

Aeroportul Băneasa va deveni în doi ani city-airport cu trafic preponderent de business, iar cel de la Otopeni un hub regional, potrivit doamnei Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Strategia de modernizare şi dezvoltare a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, administratorul celor două aeroporturi ale Capitalei, Henri Coandă Otopeni şi Aurel Vlaicu Băneasa, a fost lansată ieri la Bucureşti.

În ceea ce priveşte modernizarea aeroportului Henri Coandă, strategia de modernizare şi dezvoltare presupune în faza a treia a proiectului investiţii de 150 milioane de euro prin care va fi extins fingerul, inclusiv cu implementarea standardelor Schengen. Termenul de finalizare pentru aceste lucrări este luna martie 2011. Un alt obiectiv principal pentru modernizarea aeroportului Henri Coandă este extinderea teminalului Plecări Internaţionale, viitorul Terminal Plecări Schengen/Non-Schengen, lucrare cu termen de finalizare iulie 2012. După finalizarea fazei a treia de lucrări de modernizare, Aeroportul Henri Coandă va putea asigura un flux de 2250 de pasageri pe oră, va dispune de 104 de ghişee check-in, 32 porţi îmbarcare. Capacitatea aeroportului Henri Coandă va spori astfel la 6 milioane de pasageri pe an.

În ceea ce priveşte modernizarea Aeroportului Băneasa Aurel Vlaicu, strategia prevede transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip "low cost" într-una pentru segmentul business. Astfel, din 2013 noul city-airport Aurel Vlaicu va deservi în general curse mici, în marea majoritate business sau VIP, practicând tarife care să respecte standardele de calitate impuse. Aeroportul îşi va păstra funcţia civică, de aici urmând să se efectueze în continuare zborurile-şcoală, zborurile-ambulanţă şi cele tehnice. Până în 2015 vor fi cheltuite 20 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare, iar în 2011 va avea loc procedura de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului.

"În următorii trei ani de zile traficul comercial de pe aeroportul Aurel Vlaicu va fi preluat de aeroportul Henri Coandă. Vom continua programul de investiţii la aeroporturile Henri Coandă şi Aurel Vlaicu şi în anii următori pentru a asigura pasagerilor serviciile demne de o capitală a unei ţări membre a Uniunii Europene. Avem în vedere şi dezvoltarea proiectului de linie de metrou până la aeroportul Henri Coandă, iar în 2011 vom avea alocaţi 6 milioane de euro (incluzând şi partea din creditul de la JICA) pentru finanţarea serviciilor de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru acest proiect, dar şi pentru demararea procedurilor de exproprieri. Linia va avea 16 km, 19 staţii şi va costa 5,3 miliarde de lei", a declarat ministrul Anca Boagiu.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Internaţional