Lucrările de reabilitare a carosabilului în cadrul proiectului pilot din Centrul Istoric al Bucureştiului sunt finalizate în proporţie de 80%, în timp ce utilităţile sunt realizate 99%. Finalizarea lucrărilor va întârzia datorită unor probleme tehnice apărute pe parcursul lucrărilor, au precizat reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti.
Reabilitarea Zonei Pilot a Centrului Istoric cuprinde un număr de 16 străzi: Căldărari, Covaci, Filitti, Franceză, Gabroveni, Lipscani, Sf. Dumitru, Pasajul Francez, Pictor Tonitza, Poştei, Şelari, Şepcari, Smârdan, Soarelui, Stavropoleos, Zarafi.
Reabilitarea străzilor se face atât din punct de vedere al reţelei stradale cât si din punct de vedere al reţelelor de apă, canal, gaz, electricitate, canalizaţie comunicaţii electronice Netcity, telefonie, iluminat public. Reabilitarea infrastructurii de utilităţi publice este realizata de Primăria Capitalei în colaborare cu deţinătorii reţelelor de utilităţi, pe cheltuiala acestora, rezultând o economie de 10 milioane de euro faţă de valoarea contractului semnat cu "Sedesa" în septembrie 2006 (n.r. şi reziliat ulterior).
În ianuarie 2011 s-au semnat noile contracte de proiectare şi execuţie, care presupun atât dezafectarea infrastructurii rutiere vechi cât şi refacerea pavajului şi a sistemului rutier pe străzile nefinalizate de "Sedesa". Lucrările au fost împărţite pe trei loturi şi sunt realizate de Asocierea "Apolodor Grup Construct" SRL - "Grup Construct" SRL - "Engineering Design" : Lotul I - str. Lipscani, Zarafi şi Smârdan - peste 1,9 milioane lei. Al doilea lot cuprinde strada Franceză şi Piaţa Sf. Dumitru - aproape două milioane de lei. Al trilea lot se referă la străzile Filitti şi Tonitza - cu o valoare de 1,84 milioane lei, conform aceloraşi surse.