Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a anunţat o serie de prevederi din contractele ce urmează a fi semnate cu firmele care vor construi autostrăzile de pe Coridorul IV, potrivit unui comunicat de presă al MTI.
Astfel, potrivit noilor reguli, nu este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici, sau schimbărilor de legislaţie.
În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut, penalităţile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (aşa cum va fi determinată de Inginer), fără TVA pentru fiecare de zi de întârziere.
Beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda Antrepenorului dreptul de acces în Şantier şi punerea în posesia acestuia şi etapizat, pe Sectoare, acesta având obligaţia să execute Lucrările în conformitate cu această etapizare şi cu respectarea termenelor contractuale stabilite. Nu se pot formula revendicări de extindere de timp şi costuri suplimentare de către constructor pe motivul nepredării terenurilor.
În ceea ce priveşte programul de executie, Antreprenorul îi va remite Inginerului un program de lucru detaliat în termen de 28 de zile de la data de începere a lucrărilor. Antreprenorul va remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni.
Mai mult, Antreprenorul este obligat să ia măsuri pentru întocmirea documentaţiei complete pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire, în caz contrar fiind aplicate penalităţi. În privinţa ritmului evoluţiei lucrărilor, controlul progresului lucrărilor se va face printr-un sistem de puncte de referinţă (benchmarkuri), care va permite urmărirea facilă a progreselor şi identificarea întârzierilor. Pentru fiecare secţiune vor fi stabilite 6 puncte de referinţă, iar penalităţile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare întârziere în atingerea oricăruia dintre punctele de referinţă.
"Am anunţat de săptămâna trecută că o ilustrare fermă a noii politici la nivelul MTI este graficul penalităţilor pe care Compania de Drumuri le-a impus constructorilor care nu şi-au respectat angajamentele. Vorbim de 40 de milioane de euro pe care statul român trebuie să îi recupereze dând un semnal clar că nu mai acceptă să fie păgubit. Nu am niciun parti-pris faţă de nicio firmă din orice ţară ar proveni. Când îşi vor face bine treaba voi lăuda orice firmă, indiferent de ţara de provenienţă sau de reputaţia ei în mass-media. Când însă nu şi-o va face, voi acţiona", a spus ministrul Anca Boagiu.