Contractul pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul de cale ferată Vinţu de Jos - Simeria, a fost câştigat de asocierea de firme "Swietelsky" - "Strabag" - "Alstom" - "Arcada" - "Euro Construct" - "Transferoviar Grup", au anunţat reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate "CFR" SA, autoritatea contractantă.
Propunerea financiară desemnată câştigătoare, în urma licitaţiei deschise, este de 1,35 miliarde de lei (aproximativ 317 milioane euro), fără TVA, iar termenul de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice.
Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă, cuprinzând următoarele domenii de specialitate: lucrări la infrastructură şi suprastructură (8,85 km variante traseu, 1.780 m lucrări de consolidare, 3455 m protecţii albii, reabilitarea a 5 poduri şi 5 podeţe, construirea a 11 poduri şi 26 podeţe noi, realizarea a 8 pasaje denivelate şi a unui tunel), lucrări de electrificare şi energoalimentare (inclusiv reabilitarea/modernizarea a doua substaţii de tracţiune electrică), lucrări de telecomunicaţii feroviare (exclusiv GSM-R), lucrări de construcţii civile (reabilitare clădiri şi spaţii aferente instalaţiilor tehnologice şi publicului călător, peroane, copertine, amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi), respectiv lucrări de protecţie a mediului.
Proiectul pentru reabilitarea tronsonului Vinţu de Jos - Simeria, parte integrantă a secţiunii Coşlariu - Simeria şi reprezintă primul proiect de infrastructură feroviară finanţat din fonduri europene după anul 2003, dar şi primul proiect major finanţat prin programul POS-T 2007-2013.