Abosrbţia fondurilor europene pentru infrastructura de transport a crescut în ultimele luni ca urmare a semnării unor contracte de 1,4 miliarde de euro. Numai pentru autostrăzile de pe coridorul 4, pe tronsonul Nădlac-Sibiu, contractele însumează 1,12 miliarde de euro, ele urmând a fi finalizate în 2013, a declarat doamna Anca Boagiu, Ministrul transporturilor şi infrastructurii, cu ocazia semnării Acordurilor interguvernamentale româno-ungare privind conexiunea autostrăzilor între Arad - Nădlac (România) şi Csanádpalota - Makó - Szeged (Ungaria), respectiv, între Cluj Napoca - Santăul Mare (România) şi Nagykereki - Szolnok (Ungaria), alături de Ministrul dezvoltării naţionale din Ungaria, domnul Pal Volner.
"Semnarea acestor acorduri reprezintă o garanţie în plus că autostrăzile româneşti vor fi racordate la cele europene", a mai spus doamna Boagiu.
În baza Acordurilor încheiate, se vor înfiinţa câte un Grup de lucru la nivel de experţi, pentru fiecare conexiune de autostradă, care se va reuni alternativ, pe teritoriile statelor Părţilor Contractante, şi la care vor participa specialişti ai ambelor ţări în domeniul proiectării, construcţiei, întreţinerii şi managementului de drumuri şi poduri şi alţi specialişti.
Scopul acestor Acorduri este de a crea condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea autostrăzilor de pe teritoriul României cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune între cele două autostrăzi, pe linia frontierei comune şi de a reglementa condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două autostrăzi.