Cinci contracte de proiectare şi construcţie de autostrăzi pe Coridorul IV Pan-european au fost semnate de Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, doamna Anca Boagiu.
Primul contract, privind proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru Autostrada Nădlac - Arad şi Drum de Legătură Lot 1 km 0+000 - km 22+218 are o valoare totală estimată de 382,9 milioane de lei fără TVA. El a fost câştigat de Asocierea S.C. Romstrade S.R.L. - Monteadriano Engenharia e Construçăo S.A. - S.C. Donep Construct S.R.L.
Contractul de proiectare şi execuţie autostrada Nădlac - Arad şi Drum de legătură Lot 2 km 22+218 - 38+882 a fost atribuit firmei Alpine Bau GmbH. Valoarea totală a acestuia este de aproximativ 411,4 milioane de lei fără TVA.
În ceea ce priveşte contractul de proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj Lotul 1 km 44+500 - km 54+000, în valoare de aproximativ 210,3 milioane de lei fără TVA, acesta a fost câştigat de Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Carena SpA Impresa di Costruzioni.
Contractul de proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva Lotul 1 km 0 + 000 - km 27 + 400, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d"Acqua SpA - Cossi Construzioni SpA, se ridică la 681,04 milioane de lei fără TVA.
Ultimul contract, pentru proiectarea şi execuţiea autostrăzii Orăştie-Sibiu km 43+855 - km 65+965, cu o valoare de aproximativ 604,7 milioane de lei fără TVA, a fost fost atribuit firmei Impregilo SpA.
Toate contractele prevăd o durată de proiectare şi execuţie de 22 de luni (patru pentru proiectare şi 18 pentru execuţie), la care se adaugă patru ani de garanţie. Finanţarea tuturor tronsoanelor este asigurată de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune (85%) şi de Guvernul României (15%).
"Astăzi culegem primele roade ale strădaniilor noastre la Ministerul Transporturilor în ultimele 9 luni. La cei 693 de milioane de euro pentru cele cinci contracte semnate astăzi se adaugă 268 milioane de euro pentru contracte semnate sau în curs de semnare pentru drumuri naţionale şi centuri ocolitoare din fonduri europene şi 79 milioane de euro contracte din fonduri BEI. Vreau să vă spun că am reuşit la aceste contracte să facem economii de peste 600 milioane de euro faţă de valoarea estimată iniţial, semn că noile reguli pe care le-am impus în contractele cu constructorii, inclusiv standardele de cost, şi-au făcut efectul. Aşa cum am declarat de la venirea mea în septembrie 2010, prioritatea zero a mandatului meu este deblocarea fondurilor europene pentru infrastructură şi vă asigur că semnarea contractelor pe autostrăzi este doar primul pas. Voi face tot posibilul să deblochez şi fondurile europene pentru modernizarea căii ferate", a declarat ministrul Anca Boagiu.