Pentru realizarea penetraţiei Splaiul-Independenţei - autostrada Bucureşti-Piteşti, Primăria municipiului Bucureşti va construi un pod hobanat peste râul Dâmboviţa şi un pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele doua strazi, pentru asigurarea tuturor sensurilor de mers. Valoare contractului este de aproape 580 milioane de lei. Până în prezent s-au realizat 47 coloane forate şi au început excavaţiile în vederea construirii radierului, potrivit reprezentanţilor Primăriei.
Primarul General Sorin Oprescu i-a cerut proiectantului să studieze posibilitatea realizării unui tunel care să facă legătura dintre zona Lacului Morii şi ieşirea spre autostrada A1: "Vă rog să studiaţi şi ideea realizării unui astfel de tunel, pentru că dacă reuşim, vom face o economie importantă, mai ales că exproprierile reprezintă aproape jumătate din valoarea totală a proiectului. Evitam astfel şi costurile pe care le implică devierea reţelelor utilitare".
Finalizarea lucrărilor este prevăzută pentru noiembrie 2013.
Penetraţia Splaiul Independenţei - autostrada Bucureşti-Piteşti" constă în realizarea unui sistem rutier de tip "drum expres", care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, devenind astfel o alternativă importantă la bulevardul Iuliu Maniu.
Proiectul constă în realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, mărginit în anumite zone, de-o parte şi de alta, de străzi colectoare a traficului zonal. Lungimea traseului este de 8,3 km.