Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a inaugurat marţi un nou terminal de pasageri la Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), investiţie de 60 de milioane de euro susţinută din sursele proprii şi din creditele interne ale companiei. În urma investiţiei, suprafaţa utilă a noului terminal este de 3 ori mai mare decât cea a celui existent până acum, de la 8.000 mp la 24.000mp
"Dacă până astăzi vorbeam de 14 porţi de îmbarcare, dintre care 5 cu burduf, noul terminal este dotat cu 24 de porţi de îmbarcare, dintre care 14 cu burduf. Investiţia a presupus construcţia a 11 lifturi, 12 scări rulante, 3 trotuare mobile, 29 de grupuri sanitare, 1500 de locuri de aşteptare, 9 ghişee ale poliţiei de frontieră, 62 de monitoare de informaţii pentru pasageri şi nu în ultimul rând 7.400 mp de perete de sticlă", a declarat ministrul Transporturilor Anca Boagiu, potrivit unui comunicat de presă.
Noul terminal a fost proiectat pentru a răspunde şi cerinţelor impuse de aderarea României la spaţiul Schengen. Terminalul face parte din Faza a III-a a programului "Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti", lucrările fiind începute în august 2009.
"În anul 2005 s-a înregistrat un trafic de 3.000.0000 de pasageri, iar în 2010 au trecut prin aeroportul Henri Coandă un număr de aproape 5.000.000 de pasageri. Proiecţiile CNAB pentru anul 2011 (care includ şi traficul de pasageri de pe aeroportul Băneasa - aprox. 2.000.000 pasageri) au în vedere un trafic de 7.250.000 pasageri, iar pentru anul 2015, un număr de aproape 12.000.000 pasageri. Toate aceste date întăresc faptul pe care l-am mai prezentat în diverse ocazii, şi anume că
aeroportul Henri Coandă trebuie să se dezvolte într-un veritabil hub regional", a declarat ministrul Boagiu.