Prima traversare oficială a pasajului suprateran Basarab a avut loc luni, 20 decembrie 2010. La eveniment a luat parte domnul Sorin Oprescu, Primarul General al Capitalei.
Tramvaiul va circula pe sub pasaj de marţi, 21 decembrie ora 14:00, în schimb deschiderea circulaţiei auto pe deasupra pasajului va trebui să aştepte finalizarea podului hobanat.
"Sfârşitul anului ne găseşte în etapa finalizării lucrărilor şi a testelor, iar în luna martie, aşa cum am promis, se va circula pe pasajul Basarab. Pe acest pasaj vor circula - potrivit estimărilor - peste 200.000 de maşini pe zi" a declarat Primarul General al Capitalei Sorin Oprescu.
Lucrările la acest pasaj au fost demarate la începutul anului 2006, executantul fiind asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA. Valoarea totală a contractului de execuţie se ridică la 396,33 milioane lei.
Finanţarea proiectului a fost asigurată printr-un împrumut acordat de Banca Europeană de Investiţii în anul 2000 pentru realizarea infrastructurii urbane în Bucureşti.
Până în prezent au fost finalizate structura podului metalic hobanat şi a tuturor rampelor, montarea tuturor celor 60 de hobane, linia de tramvai la sol (pe direcţia b-dul Vasile Milea-Calea Giuleşti), reţeaua electrică de contact (pe direcţia b-dul Vasile Milea - Calea Giuleşti), montarea substaţiei electrice de tracţiune şi a cablurilor de curent continuu, devierea şi protejarea reţelelor edilitare, drumurile şi trotuarele din zona Milea-Orhideelor-Plevnei-Giuleşti, parcările de sub pod (pe zona Milea-Orhideelor-Plevnei-Giuleşti), hidroizolaţia podului pe zona podului în arc tablierelor de beton, asfaltarea podului pe zona podului în arc tablierelor şi a rampelor.
Pentru iluminatul arhitectural al podului sunt avute în vedere mai multe soluţii tehnice, ce vor utiliza lumina albă, care vor pune în valoare construcţia pe timp de noapte.