Strategia de modernizare şi dezvoltare a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, lansată joi 9 decembrie 2010, prevede investiţii de 170 milioane în cele două aeroporturi ale Capitalei.
În ceea ce priveşte modernizarea aeroportului Henri Coandă, strategia presupune în faza a treia a proiectului investiţii de 150 milioane de euro prin care va fi extins fingerul, inclusiv cu implementarea standardelor Schengen. Termenul de finalizare pentru aceste lucrări este luna martie 2011, precizează un comunicat remis redacţiei.
Un alt obiectiv principal pentru modernizarea aeroportului Henri Coandă este extinderea teminalului Plecări Internaţionale, viitorul Terminal Plecări Schengen/Non-Schengen, lucrare cu termen de finalizare iulie 2012. După finalizarea fazei a treia de lucrări de modernizare, Aeroportul Henri Coandă va putea asigura un flux de 2250 de pasageri pe oră, va dispune de 104 de ghişee check-in, 32 porţi îmbarcare. Capacitatea aeroportului Henri Coandă va spori astfel la 6 milioane de pasageri pe an.
În ceea ce priveşte modernizarea Aeroportului Băneasa Aurel Vlaicu, strategia prevede transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip "low cost" într-una pentru segmentul business. Astfel, din 2013 noul city-airport Aurel Vlaicu va deservi în general curse mici, în marea majoritate business sau VIP. Până în 2015 vor fi cheltuite 20 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare, iar în 2011 va avea loc procedura de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului.