Lucrările de modernizare a infrastructurii de transport din Municipiul Arad cu bani de la BERD au intrat în etapa a doua, care cuprinde reabilitarea liniilor de tramvai şi a principalei artere de circulaţie de la Boul Roşu - Calea Romanilor - Calea Timişorii până la intersecţia cu strada Ştefan cel Mare.
Astfel, municipalitatea arădeană a primit undă verde de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru începerea lucrărilor. "A început scoaterea liniilor de tramvai şi a firelor conexe acestora. Şantierul BERD II va dura 18 luni", a declarat Gheorghe Falcă, primarul Municipiului Arad.
În cadrul etapei a doua, tronsonul Calea Romanilor - Calea Timişorii, vor fi reabilitate liniile de tramvai pe o lungime de 6,3 km, linii aeriene de contact şi 39.345 mp de carosabil. Se vor amenaja, totodată, 21.510 mp de trotuare, 3.450 mp parcări şi 11 instalaţii de semaforizare. În proiect este prevăzută realizarea de piste de biciclete, în vecinătatea trotuarelor.
Finanţarea, în valoare de 11,3 milioane euro, este asigurată parţial de creditul BERD II - 6,5 milioane euro - şi cofinanţată de la bugetul local cu 4,8 milioane euro.
La finalul proiectului, tramvaiele vor circula pe axa principală a muncipiului Arad în regim de metrou de suprafaţă, ceea ce va însemna că vor atinge o viteză de 70 de km pe oră. De asemenea, tramvaiele vor fi echipate cu dispozitive senzoriale care vor transmite semnale la un dispecerat comun, de unde se va comanda culoarea semaforului destinat tramvaielor, astfel încât acestea să aibă întotdeauna undă verde. Se doreşte, astfel, ca transportul în comun să devină o atracţie pentru populaţie şi se preconizează ca axa principală de drumuri din municipiu, cuprinsă între Făt - Frumos - UTA - Podgoria - Bulevardul Revoluţiei - Boul Roşu - Aradul Nou să fie parcursă cel mai rapid cu tramvaiul.
În iunie 2005, Primaria Arad şi BERD au semnat contractul de împrumut în valoare de 20 de milioane de euro, acordat municipalităţii pentru un proiect de reabilitare a celei mai mari artere rutiere, de la intrarea din oraş dinspre vama Nădlac până la ieşirea spre Timişoara.
Reabilitarea celei mai mari artere rutiere va costa în total 24 de milioane de euro, diferenţa de patru milioane de euro urmând să fie asigurată din bugetul local. În total, conform proiectului, vor fi schimbaţi 16 kilometri de cale de rulare pentru tramvaie şi vor fi reparaţi 220.000 de metri pătraţi de drumuri şi 15.000 de metri pătraţi de trotuare. Conform înţelegerii cu BERD, municipalitatea va trebui să ramburseze creditul în termen de nouă ani, beneficiind de o perioadă de graţie de trei ani
Rambursarea creditului se face în sistem "eurobor", cu o dobândă anuală de 2,3%.