Proiectul "Modernizarea sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Dunăre-Marea Neagră" încheie primul an de implementare în grafic, precizează un comunicat remis redacţiei.
Pentru lucrările de execuţie pe Canalul Dunăre Marea Neagră, în primul an de implementare al proiectului s-au turnat 200 buc. stâlpi de beton, 180 buc. fundaţii pahar beton, s-au confecţionat 22 buc stâlpi metalici noi şi s-au turnat 14 bucăţi fundaţii de beton.
În această perioadă au fost montate semnalele luminoase în zona Agigea, iar în zona Medgidia, s-a realizat montarea cablurilor electrice pentru semnalele luminoase de intrare/ieşire în port, precum şi pentru instalaţiile pentru poduri (s-au efectuat săpăturile, profilele şi s-au montat cablurile) inclusiv în zona de faleză. În zona Cernavodă, semaforizarea ecluzelor este începută dar este încă în curs de derulare.
S-a întocmit de asemenea şi Proiectul de Securizare care asigură siguranţa lucrărilor şi care prevede camere de luat vederi în punctele esenţiale precum ecluze, poduri, bifurcaţii şi senzori de înclinare pentru toţi stâlpii cu semnale luminoase sau neluminoase.
Pentru anul următor sunt prevăzute lucrări de montare panouri, semnale luminoase şi semnalizări poduri.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Programul Operaţional Sectorial-Transport 2007-2013, Axa prioritara 3 - "Modernizarea sectorului de transport în scopul îmbunătăţirii protecţiei mediului, a sănătăţii umane şi siguranţei pasagerilor", Domeniul Major de Intervenţie 3.2 - "Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe toate modurile de transport".