Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2019

IONEL DANCĂ, ŞEFUL CANCELARIEI PREMIERULUI LUDOVIC ORBAN:"Autostrăzile Comarnic-Braşov şi Târgu Neamţ-Iaşi, îngropate de guvernarea PSD"

G.M. Ştirile Zilei /

Autostrăzile Comarnic-Braşov şi Târgu Neamţ-Iaşi nu vor mai fi realizate în parteneriat public privat aşa cum stabilise fostul guvern Dăncilă. Cabinetul Orban a discutat, ieri, despre adoptarea unei ordonanţe de urgenţă pentru anularea proiectelor de construire a acestor autostrăzi aprobate de Comisia Naţională de Prognoză în timpul fostei guvernări.

Şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a declarat: "Vorbim despre alte inginerii marca Vâlcov. (...) Este un prim pas pentru deblocarea acestor proiecte. Din analiza documentelor, sunt chestiuni care nu au niciun impact la nivelul proiectelor respective. Practic, trecerea proiectelor respective la Comisia Naţională de Prognoză a fost o soluţie de a le îngropa, în loc ca fostul guvern să găsească surse de finanţare europene, naţionale sau externe pentru realizarea acestor autostrăzi vitale pentru infrastructura din ţara noastră".

Premierul Ludovic Orban a precizat că ordonanţa de urgenţă va fi adoptată după ce va stabili cu miniştrii Finanţelor, Transporturilor şi Fondurilor Europene, care este planul de acţiune pentru fiecare dintre cele două autostrăzi.

Amintim că Ioan Marcel Boloş, ministrul Fondurilor Europene, a declarat recent că fostul guvern Dăncilă a subevaluat costurile pentru cele două autostrăzi.

Marcel Boloş a spus, cu prilejul lansării unui apel-pilot de proiecte pentru Valea Jiului: "În cazul tronsonului Târgu Neamţ - Iaşi-Ungheni, a fost stabilită de fostul guvern Dăncilă şi Comisia Naţională de Prognoză construirea în parteneriat public-privat, dar costurile au fost mult subestimate. În aceste condiţii, parteneriatul public-privat nu poate fi realizat, deoarece lipsesc resursele financiare necesare. Această problemă este şi pe tronsonul Braşov-Comarnic, pe care fostul guvern dorea să îl construiască tot prin parteneriat public-privat. Şi pe acest tronson cheltuielile au fost subestimate. În calitate de fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în anul 2016, ştiu că în masterplanul de transport trimis Comisiei Europene, autostrada Braşov-Comarnic era estimată la 2,1 miliarde euro. Guvernul Dăncilă şi Comisia Naţională de Prognoză au spus că, pe parteneriat public-privat, valoarea lucrărilor va fi de doar 1,3 miliarde euro. Sunt valori subestimate care pun în dificultate regimul parteneriatului public-privat".

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat, recent, că ţara noastră are nevoie de 40 miliarde euro pentru modernizarea infrastructurii rutiere şi feroviare. El a precizat că, pentru realizarea tuturor lucrărilor necesare de infrastructură, Guvernul ar trebui să se împrumute şi să crească gradul de îndatorare.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Perspective

Consilier

Legea

Internaţional