Metrorex a anunţat atribuirea unor lucrări suplimentare de construcţie la Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, valoarea acestora fiind de circa 20,5 milioane de lei, respectiv 5,7 milioane de euro, potrivit datelor publicate de companie pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Contractul presupune, printre altele, "cantităţi suplimentare de lucrări pentru structura de rezistenţă" pe tronsonul 1 Drumul Taberei - Universitate, lot 1.1 Secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu (Opera).
Potrivit Metrorex, proiectul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare, pentru preţul cel mai scăzut, asocierii Astaldi S.p.A. - FCC Construccion S.A. - S.C. Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SRL - S.C. AB Construct S.R.L.
Conducerea companiei care administrează metroul bucureştean a anunţat că secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (Operă), inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei are termen de punere în funcţiune la finalul anului viitor. Această secţiune face parte din Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, care va realiza legătura între vestul Capitalei şi zona de est, prin centrul oraşului. Ruta are o lungime de 16,2 km, 22 de staţii şi două depouri, şi oferă o capacitate maximă de transport de 50.000 călători/ oră/sens. Oficialii Metrorex susţin că pentru punerea în funcţiune a acestei magistrale vor fi achiziţionate între 43 şi 51 trenuri noi de metrou. Secţiunea Piaţa Iancului (Traian) - Pantelimon din Magistrala 5 are termen de punere în funcţiune în anul 2018, iar secţiunea Eroilor - Universitate - Piaţa Iancului trebuie să fie gata în 2020.
Metrorex mai are în lucru Magistrala 4, cu secţiunea Parc Bazilescu - Lac Străuleşti. Realizarea acestei investiţii face posibilă extinderea tronsonului II al Magistralei 4, aflat în funcţiune, de la Gara de Nord la Parc Bazilescu, cu încă două staţii, respectiv Staţia Laminorului şi Staţia Lac Străuleşti.
Termenul de realizare a investiţiei este primul semestru al anului viitor. Un alt proiect de pe lista Metrorex este Magistrala 6, ce va asigura legătura reţelei de metrou cu aeroportul Otopeni, prin care se doreşte o conexiune rapidă cu calea ferată şi transportul aerian.
Fostul director general Metrorex, Aurel Radu, declara acum ceva timp că, prin extinderea liniei 4 de la Gara de Nord la Gara Progresul, se va realiza cea mai mare şi importantă linie de metrou pe diametrala Nord - Sud a oraşului, care va lega Aeroporturile Internaţionale Bucureşti Otopeni şi Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord şi Gara Progresul şi, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafaţă. Totodată, şeful companiei a spus că Magistrala 6 va avea o lungime totală de 16 km, 19 staţii şi un depou pentru asigurarea mentenanţei, iar pentru punerea în funcţiune este prevăzută achiziţia a 21 trenuri noi de metrou.
Pentru 2015, Metrorex are un buget de investiţii de 1,74 miliarde lei - fonduri externe nerambursabile atrase pentru Magistrala 5 - Drumul Taberei-Pantelimon. Anul trecut, compania a investit 1,14 miliarde de lei.
Metrorex a anunţat că cifra sa de afaceri netă a crescut cu circa 7,89 %, de la 526.099.000 lei în anul 2013, la 567.614.000 lei în anul 2014, ca urmare a majorării veniturilor societăţii. Reprezentanţii companiei susţin că rezultatul exerciţiului financiar pe anul 2014 este 0, iar acest lucru se datorează aplicării măsurilor de diminuare a cheltuielilor pe anul 2014 corelată cu creşterea veniturilor.